Een reis met hindernissen

30 augustus 2019 - Porto, Portugal

Hallo Allen,

29 augustus. Ons avontuur kan beginnen , Ronald onze oudste zoon en Pim onze kleinzoon brengen ons weg  naar AirPort  Eindhoven lief maar toch altijd emotioneel afscheid nemen, tot over drie weken ze drinken koffie met ons en we praten nog wat knuffelen elkaar en dan gaan ze weg. Wij gaan onze reis beginnen, onze rugzakken zijn al ingeleverd en langzaam gaan we naar de instap gate daar heerst een enorme chaos waardoor een flinke opstopping ontstaat, we wachten en wachten en kunnen nog net op tijd inchecken dachten wij ! Het was 13.15 onze vertrektijd, en dan eindelijk zijn wij aan de beurt en……!!!!  Ik weet niet wat ik hoor. U staat niet op de lijst en mag niet instappen u mag niet mee, mijn voornaam Lenie i.p.v. mijn eerste naam Helena staat op de instapkaart dat is een fout onzerzijds en ja dat klopt dus een naamsverandering moest gedaan worden normaal gewoon een formaliteit wat ons weliswaar 160,00 euro kost domme fout maar oké.
Maar door het oponthoud aan de gate konden wij het niet meer halen om met deze vlucht mee te gaan dus we moeten onze vlucht om boeken wat ook niet kan zonder te betalen plus de  naam veranderen en ons hotel in Porto is al geboekt,  dus kortom hier moeten we het mee doen
EEN VLUCHT MET HINDERNISSEN !!  En met heel wat eurootjes armer; maar wie zich heeft verbrand moet op de blaren zitten: Morgen een nieuwe dag.

30 augustus. Onze nieuwe vlucht vanuit  AirPort Charleroi in België 6.50 uur
vertrek vanaf thuis 3.00 uur dit keer brengt Jeroen ons weg, deze nacht hebben we weinig tot niets geslapen en zijn dan om 2.00 uur al in de weer met niets want de tassen zijn al gepakt en alles staat klaar het is te vroeg voor ontbijt dus we vertrekken vroeg en zijn een van de eerste die inchecken maar goed dat ze gisteren bij Jos een aantekening op de instapkaart hebben gemaakt anders had hij deze keer thuis moeten blijven😂🤣 en ook vandaag gaan we weer koffie drinken en praten gezellig nog wat met onze chauffeur, dan wordt er geknuffeld en afscheid  genomen. We gaan naar de gate en stappen als eerste in zo dat is dat wij zitten, we kunnen starten ✈️ als alles goed gaat lopen we rond  9.00 uur vanaf de kathedraal onze eerste route  👫 Maar als iedereen klaar zit en ons verteld is wat we moeten doen als het niet goed gaat!
Dan komt het bericht dat we een uur vertraging hebben i.v.m. De mist in Porto 🤦‍♀️
Mooi dan moeten we weer improviseren EN DAT KUNNEN WIJ ALS DE BESTE!
In Porto aangekomen gaan we met de metro naar de kathedraal om onze eerste stempel te halen en Porto een beetje te verkennen.
Daarna is er koffie en maken we een nieuw plan voor vandaag, het is trouwens een mistige grijze morgen maar wat een mooie Stad en nog maar een klein beetje gezien
( ik verheug me op de terugkomst hier )
Omdat ons hotel al geboekt is en het al vrij laat is, besluiten we om, bus 500 naar Matosinhos te nemen wat ons een mooi beeld van de Stad geeft, en de rest van de route gaan we lopen.
Wat een mooie wandeling vanaf de rivier wandel je langs de zee echt mooi, van de andere kant is een olieraffinaderij een beetje jammer, een kniesoor die daar over zanikt.
In ons hotel aangekomen werden we hartelijk ontvangen sobere kamer zoals het hoort voor een pelgrim de was wordt voor ons gewassen voor nop super! 👍🏻 Ergens moeten we ons voordeel vanaf halen toch ? Zo nu ergens eten en vroeg het bed in tot morgen. 👫🍀 Beun Camino

1. Els boonhof:
    30 augustus 2019
    Wauw Lenie en Jos .wat een pechjes achterelkaar. Maar goed dat jullie rasoptimisten zijn. De pech hebben jullie dus al gehad (wat een verhaal) het kan nu alleen nog maar leuker worden. Slaap lekker en liefs uit Tegelen.
  2. Ellen:
    31 augustus 2019
    Na alle pech, nu lekker gaan genieten van het wandelen en de mooie plekken waar jullie zullen lopen!
    Succes en geniet 💋
  3. Ans Arts- van Lier:
    31 augustus 2019
    Tjou, wat een pech! Met dit alles startend kan het alleen maar beter gaan voor jullie. Op naar een mooie wandeling door Portugal. Heel veel succes en plezier, ondanks dat het af en toe afzien zal zijn. Liefs, Ans 😘
  4. Nora Baetsen:
    31 augustus 2019
    Wat een pech Maar van no afgaan kan het alleen maar beter gaan 💋nora
  5. Alma:
    Heel veel succes Jos en Lenie,
    En wat zijn jullie twee optimiste mensen zeg, Geweldig!
    dikke knuffel van mijn,
  6. M.Hendrix:
    31 augustus 2019
    Jammer van de tegenslagen.
    Veel succes verder.🥰🥰
  7. Math en Els Janssen:
    31 augustus 2019
    😒 Maar gauw vergeten, jullie hebben vanaf nu een prachtige reis voor de boeg, veel wandel 🚶‍♂️🚶‍♀️en kijkplezier 🏞️ onderweg. Geniet ervan 😘
  8. Kim:
    Wat een pech. Nu extra genieten. 🤗
  9. Jet:
    31 augustus 2019
    Inderdaad , wat ‘n tegenslagen!! Maar inderdaad schouders eronder en gaan!! Veel wandelplezier!
  10. Rinie en Wim:
    1 september 2019
    Wat een verhaal zeg. Nu maar genieten. Lieve groetjes. Rinie
  11. Ger en Wies:
    2 september 2019
    En vanaf nu loopt natuurlijk alles gesmeerd. Veel plezier en veel succes. Ger en Wies