Dag dertien 11 september Caldas de Reis naar Pontecesures

11 september 2019 - Padrón, Spanje

Korte route??

Vandaag van Caldas de Reis naar Pontecesures dat zou 14 kilometer zijn, dus wij gingen heel op ons gemakje ontbijten en om 9.00 uur kuierde we de toch wel een behoorlijke grote stad uit. Jos maakte nog wat foto’ s en we keken hier en daar nog wat, tijd zat 🤷🏽‍♀️ het was koud vanmorgen we we moesten de vesten aan
Toen we de stad uit waren namen we toch snel weer ons normale tempo aan drie uur slenteren dat gaat niet werken 👫 het pad was heuvelachtig, meer nog dan ik gedacht had ( Els had ons niet gewaarschuwd ) maar waar we in het begin van de Camino hijgend  omhoog liepen, is nu bijna een makkie , dat heeft Els ook geweten denk ik.
En er moeten verrassingen blijven 🤣

We troffen op onze weg weinig tot geen bekende, en dachten dat we niemand meer van onze oude Camino vrienden zouden treffen omdat wij  de laatste twee etappes drie hebben gedeeld, dus dachten we dat iedereen al weg was of allang voor ons liep tot we ergens een oud kerkje zagen en even gingen kijken, toen riep opeens iemand” the Dutch people, ze vloog ons zowat om de nek dat waren de twee Amerikaanse dames die we in Tui ontmoet hebben zij lopen naar Padrón dat is nog 3 km verder als waar wij moeten zijn.
Wij gingen verder en troffen ook nog even het stel uit Kuntucky  Oaio Amerika
Zij liepen verder maar de twee dames zagen we nog vaak vandaag. Op onze pauze plaats hebben samen gezetenwe praatte wat en dronken onze Café con leche dat is half koffie half schuimmelk en het lijkt op cappuccino en erg lekker daarna gingen we samen verder. Met een van hen heb ik een tijdje afgelopen en ze vertelde over thuis  ze kwam oorspronkelijk van Polen en is in 1996 naar Amerika geëmigreerd met haar dochter haar moeder en haar broer wonen nog in Polen daar gaat ze ieder jaar nog naartoe ze vroeg of ik een dochter had waarop ik zei dat ik twee zonen en twee daughters – in -  law  heb, maar ook nog 5 kleinkinderen ze was jaloers, en ik was natuurlijk apetrots zij  liepen  verder terwijl wij ons hotel gingen zoeken, wij liepen omhoog en omlaag en onze navigatie was een beetje van streek en waar we begonnen met zoeken kwamen we ook weer terug rara hoe kan het?? 🤦‍♀️😣😩 maar na wat omzwervingen kwamen we toch op de plaats van bestemming en onze 14 km waren opeens 17 km( korte route toch? )We kwamen in ons vandaag wel heel mooi hotel, de moeite waard het ligt niet op de route we hebben een mooie kamer dit keer met bad( dat weliswaar overliep toen ik er instapte maar dat begrijpen jullie wel hahaha …? Ik heb voor een keer de badkamer gepoetst dus, nu weten ze in Spanje ineen keer hoe dat moet 😂🤣
We hebben heerlijk gegeten en de wijn van de streek gedronken. Fijne avond gehad !

Morgen 18 km naar O Milladoiro  maar misschien wel 20 of 21 wie weet?
Buen Camino.

1. Rien en Jo:
    11 september 2019
    Hallo amigos. Weer een mooi verhaal. Fijn dat jullie een beetje wennen aan wat kilometers meer🤣; dan valt het tenslotte wel mee. Ook fijn dat jullie er wat bijklussen met de badkamer poetsen 😜; goed werk! Geniet, behalve van de wijn, ook van elkaar 😍. Saludos desde Rien en Jo.
  2. Rinie en Wim:
    11 september 2019
    Weer genoten van jullie verhaal.
    Geniet nog van de wandeldagen.
    Top🤠👣🙋‍♀️🥾
  3. Els boonhof:
    11 september 2019
    .mea culpa Lenie. Ik heb ons blog erop nageslagen en zie dat we ook van Caldas de Rey naar Pontesures gelopen zijn en dat de kuiten te lijden hadden .het was 39 graden en Ton ging het licht uit.ons mooie hotel met bad lag ook buiten de route en we moesten het ook zoeken. 😎😜Misschien hetzelfde. ??. Maar morgen word het een makkie.(geloof ik🤨🤨) En anders....... nou ja jullie ,zijn nu toch doorgewinterde pelgrims.slaap ze en liefs
  4. Francy:
    Hoi Lenie
    Wat geniet ik mee van jullie mooie tocht
    Portugal is me sowieso dierbaar, dat weet je. De manier waarop jullie het land doorkruisen en verkennen is pittig maar ook genieten. Zeker als je dan s'avonds weer op n nieuw plekje verrast wordt met n lekker maaltje en al of niet n comfortabele slaapplek.
    Ik hou daar wel van: iedere dag wordt zo n soort van kadootje dat jullie samen uitpakken 😉 n mooie voortzetting gewenst! Ik volg t ‘op de voet’ ( grappig he) met veel plezier 😘
  5. Hannie:
    12 september 2019
    Vandaag weer zonder rugzak,lenie?
    Gaat het niet meer met.
    Geniet van de wandelingen die nog komen.
    Jos het zijn weer mooie foto's
  6. Wilbert en Suzanne Delissen:
    12 september 2019
    Wat een mooie tocht zijn jullie weer aan het lopen! Geweldig om al jullie avonturen te lezen. Geniet er nog maar lekker van en let goed op jullie zelf! Heel veel plezier.
    Dikke knuffel van ons allemaal hier!