Dag elf 9 september van Cesantes naar Pontevedra

9 september 2019 - Pontevedra, Spanje

Ziekjes

Jos is flink verkouden geworden šŸ˜° dat is minder.

Om 6.50 uur gingen we naar het cafĆ© om daar volgens afgesproken tijd Ā te gaan ontbijten, we wilde vroeg starten want we waren gewaarschuwd dat er een paar flinke kuitenbijters bij waren vandaag.
Zodoende stonden we alĀ op tijd aan de deur maar er was nog niemand te bekennen ik geef toe dat we wat vroeg waren maar je zou toch denken dat er licht zou branden, maar dat was niet het geval.
Wij overlegdeā€ en in het gunstigste geval zouden we pas rond 7.30 iets te eten krijgen.
Dat vonden we te laat en Jos heeft even gekeken waar we dan nog onderweg konden ontbijten, het was niet zo ver.Ā
Er waren intussen al een paar heren die ook om 7.00 uur wilde eten, zij wide wel wachten.
Wij niet, we lieten onze sleutel bij hen achter en wij liepen om 7.00 uur de route op het was nog donker en we hadden voor het eerst onze zaklamp nodig. We liepen een stuk over de weg die zowaar nog sterker omhoog ging als gisteren, daarna ging het een bospad op en het was uitkijken geblazen zowel op het pad als op de hoge begroeiing aan de ene kant, en aan de andere kant was de baai mooi te zien tussen de bomen te zien.
Ik had Jos gevraagd of hij een beetje in de buurt wide blijven i.v.m. de wilde dieren, zodoende liepen we netjes naast elkaar of meer nog we kropen omhoog en omlaag. Er kwam geen eind aan, er waren al wat meer pelgrims onderweg , de temperatuur was heerlijk het zou vandaag ook niet zo warm worden, en dat is prima.zo. Het werd langzaam licht en het was een prachtige omgeving.
Na anderhalf uur kwamen we in een klein dorpje Arcade waar we bij een bakkerij een heerlijk ontbijt genomen hebben en dat deden heel veel pelgrims met ons het was er behoorlijk druk.

Toen wij in Arcade weggingen, wat een verrassende mooie plaats is, was het al na tienen.
We liepen over de oude brug en door de smalle steegjes van het dorp het was er heel sprookjesachtig. Daarna liepen we eerst op een mooi pad op tot we bij de stap - spring stenen kwamen daar was het niet zo gemakkelijk lopen maar het was er echt prachtig voor ons was deze wandeling de mooiste van deze Camino we kwamen aan een jonge man voorbij ( die van alles verkocht ) en hij vertelde ons om voor de stad Pontevedra links af Ā moesten gaan deĀ  C.compientario dat is de alternatieve route en dat was een super gaaf natuurgebied.Ā
Vandaar liepen we zo de stad in en belande op het eerste beste terras het was toen bijna 14.00 en we aten tortilla en liepen toen door naar ons hotel. Waar we een bad hadden en dat was heerlijk vooral voor Jos hij was best wel ziek we zijn nog even in de stad geweest en troffen daar Heidi en Bernd nog op het plein voor de kerk hebben we koffie gedronken.
Daarna in het hotel gegeten paracetamol en naar bed met Jos. En ik ook.

Morgen hebben we een lange route en we laten een rugzak vooruit gaan daar doen we dan zoveel mogelijk gewicht in dat zal toch wat makkelijker lopen denk ik.
Morgenvroeg ontbijten we op de Kamer en nemen we onze lunch mee en gaan we naar,
Caldas de Reis dat is een trip van ongeveer 22 km als Jos het red anders gaan we een stuk met de taxi

Morgen meer Buen CaminoĀ

Fotoā€™s

1. Els boonhof:
    9 september 2019
    He vervelend dat Jos niet lekker is zeg. Gelukkig morgen een weliswaar lange maar vlakkere etappe naar ik me herinner en Caldas de Rey is een gezellige en mooie plaats. (Jullie zien ik loop gewoon meešŸ˜€šŸ˜€)Toi toi met de zieke en slaap lekker.
    Lekker.
  2. Math en Els Janssen:
    10 september 2019
    Jos beterschap!!! Hopenlijk heeft het paracetamolletje geholpen.. Mooie foto's weer en wederom suc6 morgen voor allebei!!
  3. Henk en Ria:
    10 september 2019
    Beterschap met Jos! Een goed idee, een rugzak met bagagevervoer. Gezellig dat Els en Ton ook meelopenšŸ˜„šŸ˜‚wij ook Els! Groetjes Henk en Ria
  4. Veronique Peeters:
    10 september 2019
    Veel beterschap Jos! Mooie foto's. Zet hem op, morgen weer een mooie nieuwe dag ā˜ŗ
  5. Jeroen Daniels:
    10 september 2019
    Wat zij jullie bikkels zo trots op jullie. Beterschap opa van tren en bošŸ˜˜
  6. Rinie en Wim:
    Ziet er prachtig uit
    Jos, beterschap.
    Toi toi voor vandaag. šŸ¤§šŸ¤—
  7. Lies:
    10 september 2019
    Hoi Jos en Lenie, vervelend dat Jos zich niet goed voelt maar hem kennende bikkelt hij zich er wel doorheen, maar wel even goed oppassen. Verder wens ik jullie namens ons nog een fijne dag en mooie etappe toe met een heerlijk weertje erbij. Succes.
  8. Hans & Alida:
    10 september 2019
    Prachtig om jullie avonturen op jullie Camino te volgen!! Beterschap voor Jos!!
    Succes!!