Dag 14 - 12 september van Pontecesures naar O Milladoiro

12 september 2019 - Padrón, Spanje

Tatoeage

Na dat we heelijk geslapen hebben is er om 7.00 ontbijt en even na half acht lopen we langs de rivier Rio Ulla  het dorp uit de smalle straatjes door. Behalve het mooie hotel was hier in Pontecesures niks kapot, we lopen een stuk over de N 550 en dan door Padrón daar komen we langs de vis vlees en groente hallen en door een prachtige lindelaan lopen we weer verder langs de rivier Rio Ulla de stad uit door vele steegjes en veld paden ze hebben hun best gedaan om ons pelgrims door authentieke  omgeving te laten lopen, maar we komen in de buurt van Santiago we lopen tussen spoorwegen en de N.550 dus erg veel lawaai is er wel !!

Toch ontmoeten we ook veel nationaliteiten een grote groep Finnen en ik liep een tijd met een jongen hij had een tattoo waar 99 opstaat en ik vroeg  hem of hij in 99 geboren is en hij zegt ja en wat de rede is dat hij hier loopt hij zegt dat het door een vriendin overtuigd is en graag mee ging hij vroeg waar ik vandaan kwam en ik hem, hij kwam uit Duitsland uit Bremen. Waarna ik zeg dat we dan Duits kunnen praten dat gaat me gemakkelijker af 😁

al pratend lopen we verder van Jos vandaan. Bij de eerstvolgende café wacht ik op Jos en daar treffen we Lieze uit Canada ze is heel moe ze heeft een paar dagen veel gelopen zo'n 30 km. Dat is zelfs voor jonge mensen erg veel.

Ik hoor Jos druk praten met de dames van Amerika gezellig, wij drinken onze koffie en lopen dan verder

Hier en daar  toch weer mooie bospaden met hoge eucalyptus bomen dan opeens lopen we gelijk met de kruinen van de bomen zo gaat het toch op en af naar ondanks dat een mooie wandeltocht oude kerken en kerkhoven  bij een kerk stond de pastoor ons op te wachten en nam ons mee naar de sacristie om ons een stempel te geven er staat dan wel een bakje bij waar je een donatie mag doen. Hier en daar branden we een kaarsje er zijn veel mensen die dat nodig hebben.

Er loopt mij een jong  stel hand in hand voorbij zij valt mij op door haar lange gele rok ze dragen beiden een grote rugzak en in hun vrije hand een rozenkrans ze bidden samen, ik heb hun eerder in een kerkje zien zitten en ze gingen ieder voor zich op in hun gebed.Respect met een hoofdletter.

Stilaan  word het weer warmer 27 Graden en morgen 30 graden  we lopen verder en landen op een terrasje vlak voor ons hotel we drinken een biertje en eten bocadillo met ham kaas, we proosten en hebben 20 km gelopen 👊🚶‍♀️🚶‍♂️

Zo dat is dat 14.00 uur is het we gaan eerst naar ons hotel om lekker te douche en onze zaakjes te regelen. Mooie kamer maar een super kleine douchecabine Jos gaat eerst en hij past er bijna niet in hij moppert wat een gepongel weer, ik zeg niets en als Jos de was in de wasserette gaat doen, ga ik in de douche en ook ik heb er geen plaats als ik mijn voeten wil wassen moet ik de deur open doen  dus je raad het al ik alles zeiknat ik moet alweer de badkamer poetsen😬😬

Zo samen klaar zo kunnen we morgen met de schone was en zelf gewassen en gestreken Santiago binnen lopen

Morgen gaan we pas om 8.00 uur ontbijten en daarna nog 8 kilometer lopen  Buen Camino 💋

1. Ben en Betsie:
    12 september 2019
    Veel succes morgen met de laatste tocht.
    Groetjes
  2. M.Hendrix:
    12 september 2019
    Een heel fijne laatste dag.
    Topprestatie hebben jullie geleverd.
    Groetjes en kom goed thuis. XXX
  3. Rien en Jo:
    12 september 2019
    Nu zit het er dus bijna op. Jammer dat we geen geschreven verhalen meer gaan ontvangen 😥😣😭😢 maar fijn dat we deel mochten zijn van jullie belevenissen. Nog een behouden (in)tocht in/naar Santiago toegewenst en daarna: goede thuisreis!
    Wae zeen ôs!
  4. Els boonhof:
    12 september 2019
    Heel herkenbaar weer .naast die rivier waar je vlgs mij ook over moest of niet? . En die brede straat met aan de ene kant bedrijven. Aan de andere kant sliepen we vorig jaar. En jullie vandaag allebei gezellig in het zwart rood. Zo hoort het. Mooie fotoos ook weer. Rest me jullie voor morgen een prachtige aankomstdag toe te wensen. 👍🍷🍷🍷🥂😎🏃‍♂️🏃‍♀️ liefs
  5. Henk en Ria:
    12 september 2019
    Wat is het toch leuk om jullie verhalen te lezen, in gedachten ben je dan ook weer op die plaats. We worden alleen niet moe van het lezen😀hè Els!
    Lenie en Jos morgen de laatste 8 km! En dan in Santiago een welverdiend pilsje op St.Jacques!
  6. Math en Els Janssen:
    13 september 2019
    Normaalgesproken zijn de laatste loodjes het zwaarst, maar met nog 8km voor de boeg zal het dit keer wel meevallen. Geniet van jullie verblijf in Santiago!!
  7. Marianne Zijlstra:
    Beste Lennie en Jos,
    Wat knap van jullie om elke dag weer opnieuw aan een nieuw uitdaagging te beginnen. Wat een mooie foto's en de verhalen zijn elke keer weer opnieuw boeiend om te lezen. Nog een goeie reis Marianne en Jacques.
  8. Rinie en Wim:
    13 september 2019
    Geniet van jullie laatste 8 km.
    Kanjers👫🥰
  9. Ger en Wies:
    13 september 2019
    Wij hebben genoten van jullie reisverhalen en van de mooie foto’s. We wensen jullie nog een hele fijne tijd toe, deze laatste dagen en goeie reis terug