Dag tien 8 september Van O Porriño naar Cesantes.

8 september 2019 - Redondela, Spanje

De laatste 100 kilometer

Van O Porriño naar Cesantes.

Wij hadden het gisteren weer getroffen 🛌 volgens mij hadden wij de gehorigeste kamer van het hele hotel nu zijn we wel wat gewend,  meestal hebben we een kamer op de zolder of ergens achteraf 💁‍♀️
Maar deze keer hoorde we alles wat binnen gebeurde en ook nog wat buiten gebeurde ( we lagen aan de straatkant )
Maar oké dus na een korte nacht vanmorgen om half acht ontbijt wij kozen voor sober we zijn tenslotte pelgrims hè ?
Om acht wandelde we de route op, deze begon voor onze deur het was nog behoorlijk koel ik vond dat heerlijk, maar Jos had het koud en wilde geen vest aandoen ….? Enne nu is hij verkouden 🤷🏽‍♀️
Na dat we de Stad uit waren gingen we omhoog en omlaag en dat veelal over asfalt. We lette goed op de km paaltjes, zodat we het paaltje waar 100 km opstaat niet zouden missen en opeens is het magische paaltje in zicht en er wordt druk gefotografeerd!! 👍🏻👏🏻

In Mos aangekomen hadden we al bijna twee uur op en neer geschraveld, en nu eerst koffie voor dat we de berg over gaan. In een cafeetje tegenover de kerk.
Meneer Pastoor riep al op Jos dat hij de kerk open ging doen, om ons een stempel te geven.
De laatste 100 km moeten we twee stempels per dag hebben op onze  credenciel dat is de pelgrimspas om de Compostela te verkrijgen.
In het cafeetje was het behoorlijk druk en we troffen er Jara een Duitse vrouw die we al kende, ze is alleen op pad en laat zich vandaag rijden. Het valt ons op dat dat veel mensen zich geregeld laten brengen of met de bus gaan ( dat mag het is hun eigen Camino.)

Vanaf hier beginnen vele aan de laatste 100 km te lopen zo ook diverse jongeren die klassikaal met hun leraar naar Santiago lopen, ze doen dat om een aantekening op hun C. V.
Dat is een pre in Spanje.

Terug naar vandaag, ik vind het niet zo leuk dat het zo druk is maar ja, ook zij mogen hier lopen.
Na de koffie gingen we regelrecht omhoog, ik wil niet overdrijven maar het waren hellingen van minstens 20 %  en dat over het asfalt, en dan te bedenken dat we ook weer omlaag moesten en dat was nog erger vonden wij.
Onder aangekomen in Redondela zochten we meteen een restaurant voor onze middaglunch daar hoorde we hoorde al een bekende stem die Buen Camino riep, dat waren Heidi en Bernt hun waren net klaar met hun lunch wij konden gelijk aanschuiven. We aten onze lunch en hebben nog gezellig wat gebuurd Sybille en haar dochter kwamen nog even goedendag zeggen zij hadden een appartement vandaag.
Met Heidi en Bernt liepen we verder zij naar hun hotel en wij moesten nog 2.5 km verder naar onze slaapplaats die vandaag netjes maar sober is. Wel kunnen we van hieruit mooi over de baai kijken.

Morgen om zeven uur ontbijt en dan op naar Pontevedra 17 km
Vandaag zijn wij begonnen bij paaltje 102.6 en gestopt bij 83.9 heerlijke wandeling.

Lieve groet vanuit Spanje  Buen Camino.