Tweede dag

5 mei 2017

Vandaag flink afgezien, vanmorgen om 8.15 uur met de bus naar Somport de mensen aan het station wisten zelf niet of we met de bus of de trein moesten gaan maar er kwam zomaar ineens een meneer die wist dat er een bus kwam en warempel Vervolgens een leuke ontmoeting in Somport n met een stel uit Boston na een leuk onderhoud zijn wij op weg gegaan naar Canfranc waar we zouden overnachten. We begonnen met veel wind en regen net niet genoeg voor de poncho maar stilaan werden we toch nog nat ☔ na dat we ons lunch pakketje op hadden was het weer droog en ging het zonnetje schijnen het was een hobbel stobbel pad met stijlen rotspaden welke meestal langs de berg rivier liep en vooral bedekt was met keien die daardoor moeilijk begaanbaar waren wat ons veel energie en tijd kosten, maar de natuur is daar super mooi. Wij zijn begonnen op 1640 en zijn vanavond op 953 hoogte geëindigd.

In Canfranc aangekomen waren alle luiken gesloten Jos heeft nog even gebeld met de eigenaar maar hij was dicht en bleef ook dicht noodgedwongen zijn wij verder gelopen naar Villanue een pad van 4.5 kilometer en natuurlijk weer een hobbel stobbel pad maar hier werden we aangenaam verrast door de geur van vlierbes, brum en bloesem en ook weer de prachtige natuur en pas om 18.00 uur kwamen we in de alberges Triton in zoals ik al vemeld heb Villanue op 953 meter hoogte waar we een bed en douche kregen en een pelgrims menu wat bestond uit een bord vol spaghetti met kaas en tomatensaus en een korfje brood wij dachten dat dat alles was kregen we nog twee varkenslappen met frieten en als afsluiting nog yoghurt met suiker plus een fles wijn en een karaf water wie doet je wat wij kunnen er weer tegenaan nu lekker naar bed en morgen weer een verhaal  ⭐⭐

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeroen Daniels:
    5 mei 2017
    Zo dat is wel een zwaar begin, kan het morgen enkel mee zitten. Hopelijk veel zon en fijne geuren en uitzichten. Slaap lekker en succes morgen!! XXX
  2. Wilbert en Suzanne Delissen:
    6 mei 2017
    Nou dan hebben jullie al een pittige wandeling gehad ! Maar de prachtige natuur maakt natuurlijk heel veel goed! Succes verder!
  3. Edwin:
    6 mei 2017
    Mooi! Zoals een tocht als deze hoort te gaan: onverwacht, mooi en lekker. Veel succes, we lezen graag mee.