Dag zevenentwintig 30 mei

30 mei 2017

Buenos dias. Vandaag ivm onze blessures een rustig dagje 16 kilometer.
Heel lux vanmorgen tot 6 uur geslapen, om 7 uur ontbijt tijd zat heerlijk.

Het was rond 8 dat we vertrokken vanuit Ledigos voor een wandeling van een uur of 5 naar Sahagún, er waren twee paden de een langs de autoweg de ander door het veld. Ongemerkt kozen wij het pad door het veld, dat was een goede keuze. Eerst de gevreesde stenen maar al snel ging het over in een grindpad, midden door de velden en mooie natuur wij genoten met volle teugen. Er stond een frisse wind, de zon deed zijn werk en al snel konden de vesten uit.
Het andere pad was korter, veel pelgrims gingen dat pad dus, hier liepen maar weinig pelgrims​. Dat was heerlijk hier en daar een verdwaalde pelgrim die bewust of ook onbewust dit pad genomen had, al na drie kilometer liepen we door het eerste dorp Terradillos, maar het was nog te vroeg voor de koffie dus gingen we verder en vervolgde ons pad achter de heuvels kwamen vage wolkjes op het was een beetje heiig, in het volgende dorp Moratinos dat was een klein plaatsje met wel een leuke verrassing, het leken wel Hobbit woningen, maar het waren opslagruimte voor fruit, in de zomer omdat het een koele plek is zie foto's.

In het dorp San Nicolás zaten we in een wel heel gezellig bar aan de koffie, intussen was de zon al lekker warm en kijk
daar kwamen Greck en Bonny ook al weer aan, zij hadden ook een rustig dagje gepland en wilde ook naar Sahagún.
Na de pauze gingen wij verder zijn we in ( weer ongewild ) op het andere pad terecht gekomen.
Ook daar was het mooi langs de autoweg stonden veel brummen en deze geurde heerlijk, de autoweg zag je daardoor niet zo goed. Met aan de andere zijde prachtige natuur.
Toen we na een tijdje de stad Sahagún al zagen liggen  zagen we dat het andere pad hier ook op uitkwam.

We hadden ons alberges, hostel  aan de rand van het stadje we hoefden niet te zoeken en onze was hebben we laten verzorgen ook eens fijn, al weten ze hier wel de prijs"voor € 8,00  met drogen"  toch maar gedaan dan zijn we maar klaar ook. Wij nemen intussen een pilsje op het terras in de zon.
De stad is niet zo mooi als ik gedacht had een beetje vervallen vinden wij, maar een kopje koffie is hier toch heel lekker
Het valt ons op dat er door de stad verspreid overal hekken staan, wij vroegen waarom dat was, en het bleek dat er. Vanaf 5 juni 5 dagen de stieren door het de stad gedreven worden. Tegenover ons hostel is de arena waar de stieren los gelaten worden ( net als in Pamplona )

Vanavond zaten we weer met meer mensen aan tafel, dat is altijd gezellig het was een vrouw die op de fiets een gedeelte van de Camino fietste zij kwam uit Duitsland evenals de twee echtparen het ene ging heel traditioneel en het andere echtpaar was met hun auto waar een Vespa in kon, die Vespa brengen ze steeds naar een veilige plek en dan rijden ze met de auto naar de plek waar ze de dag ervoor gestopt waren, daar zetten ze hun auto neer en lopen naar hun vespa. Met de Vespa weer naar de auto en gaan dan met de auto en vespa erin naar hun hotel. Dat doen ze twee dagen en dan het volgende hotel. Dat doen ze zo'n drie weken iedere keer. Grappig toch ? Zo hoor je vanalles.

Nu naar bed, morgen meer
Buen Camino.

1. Jeroen Daniels:
    30 mei 2017
    Weer mooi verhaal slaap kekker, hoe is het trouwens gegaan met de blessure?
  2. Lies en Wiel:
    31 mei 2017
    Hallo jos en lenie, het is iedere keer weer een leuk verslag van wat jullie die dag ervaren hebben. Het is zeker een verstandig iets om 1 dagje rustiger aan te doen. En is te laten wassen en ondertussen van een pilske of koffie tegenieten. Ook kun en wij genieten van toegevoegde foto's, en inderdaad zijn net hobbit huisjes. Geniet ervan en pas op jullie zelf Xxjes.
  3. Gerrie Vestjens:
    31 mei 2017
    mooi om zo op de hoogte te blijven. Ondanks jullie blessures toch doorgaan. Doe voorzichtig aan.
  4. Helene Fredrix:
    31 mei 2017
    wederom mooie foto's; de hekken voor de stieren (en het gevecht) komt ons bekend voor. we hebben dit al eens meegemaakt in een dorpje in Spanje.
    Leuk al die contacten met verschillende pelgrims uit allerlei landen.
    veel iets Theo en Helene
  5. Tiny en Henk:
    1 juni 2017
    Helemaal vergeten,lieve groetjes van tiny en henk