Dag achtentwintig 31 mei

31 mei 2017

Vanmorgen deden we het rustig aan tegen achten gingen wij weg vanuit Sahagún, van ons hostel kwamen we gelijk op de route we liepen we door een mooie laan met aan beide zijden verschillende hoge bomen.
Wij waren laat en dachten dat we daarom niemand meer zagen lopen, het was mooi weer en de vesten konden al snel weer in de rugzak. In de verte zagen we een stel uit Frankrijk die we al eerder getroffen hadden en vanmorgen bij het ontbijt nog gesproken hebben, hij spreekt heel goed Duits en heeft ook in Nederland gewerkt. Verder is er niemand te bekennen.

Alleen wij en de natuur, al snel liepen we langs de N 120 het was vandaag verrassend druk op deze weg,
normaal als we langs deze weg liepen zagen we maar een enkele auto, maar vandaag was het anders.
Wij liepen dus over het grindpad langs de weg en bewonderde de boeren die daar hun gewassen telen en hun bewaterings systeem wat enorme gevaartes zijn, die wilde wij wel eens in werking zien.
Maar we zien ook de gewone sproeiers die we bij ons ook zien.
Pratend en debaterend lopen we het volgende dorp in waar we een restaurant opzoeken om onze verdiende koffie te gaan drinken.
Twee dames uit Spanje die we ook al kennen zijn in een heel druk gesprek verwikkeld met de serveerster over onze hoofden gingen ze gewoon verder. Wij snappen er niks van.
En opeens is het gesprek afgelopen zeggen ze hola, Buen Camino en weg zijn ze. RUST !!!
Dat duurt niet lang, omdat er door de open terras poort Bonny mij ziet zitten en mij enthousiast begroet en met Greck haar man bij ons gaat zitten, Jos die even binnen was, was ook aangenaam verrast leuk toch?
We bespreken wat we vandaag van plan waren, en gek maar waar het was ook hun plan.
Ik denk dat we elkaar de hele Camino blijven volgen

Verder maar weer, niet meer zo dicht langs de N 120 maar wel langs een andere weg en het treinspoor waar af en toe een hogesnelheidstrein voorbij rijdt. Niet de mooiste tocht maar je moet er voorbij hé ?
Veel pelgrims lopen deze saaie tochten niet en nemen de bus. Wij proberen zo'n 20 km per dag te doen soms iets meer en  soms iets minder, zodat we tijd hebben om te kijken en te fotograferen.
Toen we in El Burgos Ranero aankwamen, zei Jos recht door nog 400 meter. Als Jos dat zegt dan sjouwen wij nog zeker het hele dorp door, en gaan we binnendoor weer terug naar de eerste straat !! Zo ook nu weer!

Uiteindelijk zaten we op het terras met onze pot bier, en raakte in gesprek met een man ( Spanjaard ) van 81 jaar die al 25 keer de  Camino gelopen had waarvan een keer vanuit Parijs.
Hij had ook nog een een Camino naar Rome gelopen, respect wat een virale man.
Onze vrienden zijn er ook weer, nu zijn we weer compleet.
Straks nog even fase time met het thuisfront
( we zijn tenslotte al bijna 4 weken weg en we missen ze toch wel een beetje hoor )

Fijne avond en tot morgen.
Buen Camino.

1. Leon en Truus:
    31 mei 2017
    Als ik die verhalen steeds lees dan doet het me ook een ( beetje ) denken aan een kroegentocht (grapje) maar uiteraard hoort er drinken en eten bij. Hopelijk blijven jullie verschoont van blessures en kunnen blijven genieten van de natuur en de mensen en van het wandelen. Wij steunen jullie steeds weer met het schrijven van leuke verhalen.
    Petje af voor jullie energie en kracht. KANJERS
  2. Tiny en Henk:
    1 juni 2017
    Hoi hoi, het gaat echt goed he? Jullie genieten,ondanks de letsels die zo nu en dan de kop op steken. Jullie gaan het echt volbrengen.er gloort iets moois aan de horizon.we leven met jullie mee.super super gaaf!!!
  3. Jeroen Daniels:
    1 juni 2017
    We hebben ons kapot gelachen om pap zijn 400 meter!!!! Heel erg fijn om jullie gisteren weer gesproken en gezien te hebben. XXX
  4. Ine Heijnen:
    1 juni 2017
    Hallo, ja, dat verkeerd lopen herken ik wel.......direct achter dat blauwe huis is het en dan vervolgens lopen om er toch niet aan te komen. En wat een mooie foto's. Ik vind het leuk om op deze manier mee te mogen genieten. Nog veel succes met het vervolg van de camino en hopelijk zonder al te veel blessures. Veel groetjes, ook van de prins op de erpelekoel. Het gaat goed met hem. Ine