Dag negenentwintig 1juni

1 juni 2017

Hola, vanmorgen vol goede moed na het ontbijt, om half acht vertrokken uit El Burgo Ranero.
Waar dus echt niks loos is. We willen vandaag naar Mansilla de las Mulas.
De eerste​ 13 kilometer met helemaal niks, alleen een recht lang pad deze keer geen rood pad maar een wit,
met veel keien dus onze voeten zwiepen alle kanten op. We doen ons best om een lach op ons gezicht te houden.
Dat was voor mij niet leuk maar voor Jos verschrikkelijk, hij heeft veel last van zijn been.
Dit was naar mijn mening de saaiste tocht die wij tot nogtoe gemaakt hebben.
In Reliegos hebben we pauze gehouden daar was ook niks kapot, wel lekker in de schaduw gezeten, en wat gepraat en met een vrouw uit Canada,( Toronto )  haar eerste kleinkind was pas een maand oud toen ze de Camino ging lopen, en zoals iedere kers verse oma had ze natuurlijk foto's​ van haar kleindochter om te laten​ kijken.
Toen we weer verder liepen kwamen we nog bij het Elvis café uit, Jos heeft er nog wat foto's van gemaakt.
Daarna was het weer hobbelen over de keien nog zes kilometer.
Toch kwamen we om half twee aan op ons adres in Mansilla. Blij toe !!!!

Morgen gaan we vroeg naar León en daar zullen we twee nachten blijven.
Dat gaat onze tweede rustdag worden

In de meeste alberges of hostels kun je het pelgremino menu eten dat bestaat uit drie gangen
Van elke gang kun je kiezen uit 6 tot 8 gerechten
Niet heel speciaal maar goed te eten, een paar keer hebben we zelfs gehad dat het bijzonder goed was.
Zoals gisteren b.v. maar verder steld het niet veel voor.
Voor wij wide eten vanavond hebben we even in de keuken gekeken van ons hostel, toen zijn we spontaan op zoek gegaan naar een andere eetgelegenheid, het beste restaurant was vol geboekt we zijn na wat omzwervingen en navraag bij de plaatselijke bevolking terecht gekomen bij restaurant San Martin, omdat wij laat had hij een beperkte kaart.
We hebben onze keuze kunnen maken, en heerlijk gegeten en ons verhaal af gemaakt en met een wijntje onze avond afgesloten dadelijk lekker slapen.

Morgen meer
Buen Camino.

1. Marian:
    1 juni 2017
    Knap dat jullie toch elke keer weer verder gaan! Geen groente bij het eten?
  2. Rinie en Wim:
    1 juni 2017
    Wandel ze morgen en geniet van jullie rustdag..
    Welterusten.
  3. Veronique Peeters:
    1 juni 2017
    Lekker fleske wien maakt vaol good
  4. Tiny en Henk:
    1 juni 2017
    Hoi jos en leny, fijn dat jullie morgen een rustdag hebben.is dit genoeg om been jos wat te ontlasten? Maar die zwiepende benen ,die wil ik nog wel eens zien.ha ha.fijne dag morgen,en houd jullie goed
  5. Jeroen Daniels:
    1 juni 2017
    Heerlijk bijna weer lekker rust, zet hem op morgen xxx
  6. Helene Fredrix:
    1 juni 2017
    welterusten en geniet van een heerlijke rustdag; even de benen omhoog houden en laten rusten; geweldige prestatie
  7. Lenie:
    2 juni 2017
    Dank jullie,we gaan er dadelijk nog even tegenaan en dan effe een rustig dagje
    Weten ook groenten hoor maar daar moeten we zelf op letten (meestal in het voorgerecht ) groetjes
  8. Hannie:
    2 juni 2017
    Sterkte vandaag ,bijt nog even op jullie tanden vandaag en kijk vooruit naar de rustdag die morgen op jullie staat te wachten.
    Geniet van al het moois dat op jullie pad komt.
    Hier een wat energie en kracht vanoet de Reuver