Dag dertig 2 Juni

2 juni 2017

Wij sliepen vannacht aan de voorzijde van het hostel, (straatkant dus) we waren al vroeg wakker.
Omdat hier pas om 9.00 uur ontbijt was hadden we zelf ingekocht.
Om 7.00 uur zaten wij op onze kamer aan het ontbijt sinaasappelsap en een broodje,
Opeens paniek in de tent Bonny stond op straat Jos te roepen, de Fransman ( die zo goed Duits spreekt )
had gisteren avond zijn fototoestel laten hangen in het restaurant van het hostel.
Jos snelde naar beneden en heeft hem de deur open gedaan, maar jammer genoeg was het restaurant pas on 9 uur open, ​ hij en vrouw moesten wachten tot 9 uur. Dat maakt die Spanjaarden niks uit hoor.

Om half acht maakte wij ons uit de voeten, langs hetzelfde pad als we gekomen waren alleen de andere kant op natuurlijk. Eerst langs de volkstuintjes van Mansilla de las Mulas  maar al snel liepen we weer langs de snelweg.
In het eerte dorpje moesten​ we zelfs erop lopen, dat is niet zo fijn de auto's rijden er behoorlijk snel. Na de autoweg wandeling was er koffie. Daarna ging het over een pad tussen twee autowegen, we kwamen wel nog door enkele dorpjes, maar verder valt er weinig over te melden. Pas toen we het laatste dorpje door waren" Valdelafuente " liepen we onder de autoweg door . En toen kwam de grote bult voor León en daar moesten we nog even overheen.

De stad León lag voor ons daar hebben we nog ruim een uur door gelopen voor we in het oude gedeelte van de stad kwamen. León is de hoofdstad van de provincie Leon en ligt op 841 meter hoogte op de Spaanse hoogvlakte en is met 136.414 inwoners de grootste stad van de provincie die ongeveer een half miljoen inwoners telt.

Intussen hebben we al heel wat provincies doorlopen. De Camino Aragon deze zijn we gestart in Somport in de provincie Huesca, vervolgens kort door de provincie Zaragoza naar de landschappelijk mooie provincie Navarra .Vervolgens naar La Rioja en daarna de provincie Burgos met haar gelijknamige hoofdstad Burgos, hier hadden we onze eerste rustdag en hebben de kathedraal en de verdere bezienswaardigheden van de stad bezocht.
Verder naar Palencia, en van daaruit naar León ,het is waar we nu zijn onze tweede rustdag nemen en de stad gaan verkennen
En als we León door gelopen zijn krijgen we Lugo en als laatste provincie  La Coruña . Hier hopen we omstreeks 20 juni in Compostella aan te komen.

Zo zijn jullie weer op de hoogte tot morgen
Buen Camino.

1. Jeroen Daniels:
    Geniet van jullie rustdag. XXX
  2. Rinie en Wim:
    2 juni 2017
    Weer een super verhaal en mooie foto,s.
    Geniet van jullie rustdag.
    Lieve groetjes..
  3. Lies en Wiel:
    3 juni 2017
    Geniet van jullie rustdag, jullie hebben het verdiend.
  4. Lies en Wiel:
    3 juni 2017
    Geniet van jullie rustdag, jullie hebben het verdiend. Veel liefs van Wiel en Lies xxjes