Dag eenendertig 3 juni

3 juni 2017

Rustdag ! Alles op ons gemak vandaag, bij het ontbijt troffen we de Fransman met zijn vrouw die zijn altijd super vriendelijk. We hoefden niet te vragen of ze hun fototoestel terug hadden, ze hielden het al omhoog.
Ze hadden ook een dagje vrijaf genomen, die gingen we vandaag dus overal tegen komen,
net als Bonny en Greck en meerdere bekende. We raakten in gesprek met twee meisjes uit Antwerpen, er kwamen vrienden van hun over en ze bleven het hele werkende in León ze deden het rustig aan en hadden al vier weken gelopen.

Na het ontbijt gingen we de stad verkennen eerst de kathedraal minder indrukwekkend als die van Burgos maar toch ook weer heel geweldig hij valt zeker op door vooral zijn glas in lood ramen. De kerk is heel massief later tijdens de bouw is de gotische stijl pas toegepast. Een stempel moesten we in het museum de stempel nog halen, en als we dat wilde zien mochten we weer betalen ( de geldwolven  )  En na de koffie was de Isidorus kerk aan de beurt deze was een stuk soberder maar niet  minder  interessant hier zagen we dat er nog mensen te biecht gaan, het bestaat dus nog.

En voor de verandering aten we vanmiddag ergens op een terras ipv vanavond er zijn hier restaurants die pas na achten open gaan dat is voor een pelgrim veel te laat. Die moeten vroeg naar bed. Na het eten siësta, onze rustdag toch?

In de middag gaan we weer terug en sjouwen nog wat door de stad nemen nog even een stadstour met het stadstreintje, toen we instapte zagen we ze alweer zitten Bonny en Greck gezellig samen de stad bekeken, nu genoeg cultuur gesnoven.  We hebben nog even gekeken naar een Braziliaanse campoeira groep daar hebben we nog even gekeken mooi (Jeroen. )
Daarna zijn we op een terras beland, er waren in de Kathedraal heel wat trouwerijen de sjiek de sjiek kwam er voorbij we hadden heel wat te kijken. Nu zitten we nog even in de bar naast ons hostel met de Spanjaarden naar het voetbal te kijken. En dan natuurlijk zo naar bed morgen meer!

Groetjes en tot morgen
Buen Camino.

1. Veronique Peeters:
    Mooi mooi mooi!!! Geneet
  2. Jeroen Daniels:
    3 juni 2017
    Heerlijk zn datje rust gas erop morgen!! Welterusten leuk trouwens die groep he.
  3. Tiny en Henk:
    3 juni 2017
    Feest in spanje, de cup is binnen! Is dit jullie laatste rustdag? En nu ff doorpakken.jullie houden ons goed in de greep. Super leuk, die berichtjes.succes zometeen!!