Dag zevenendertig 9 Juni

9 juni 2017

Hola Allen.
Gisteren avond gegeten in het hostel, we zaten met twee stellen aan tafel een Frans echtpaar en wij.
De mevrouw van van het hostel had heerlijk gekookt wij aten een salade met tonijn en ei daarna lamsvlees met aardappelen en ijs na, geen pelgremino menu vandaag.

We kwamen en met het Franse echtpaar aan de praat ze heten Isabelle en Jacques en komen uit de plaats Joze in het midden van Frankrijk en hebben daar een  B&B.

Zij schildert en geeft daar cursus.Mooi daar kunnen we dus ook weer eens naartoe.

Ze  hebben drie kinderen en drie kleinkinderen.
Ze willen de Camino in negen jaar doen ieder jaar een stukje, dit in nu het derde jaar en dit is dit jaar is de Cruise de Ferro hun eerste etappe ze zijn nog heel fris dus!

Ze vertelde ons dat het morgen ( vandaag dus ) een eenvoudige etappe is!
Terwijl wij al zo'n 650  kilometer in de benen hebben dus! Eerlijk is eerlijk het was niet zo'n moeilijke route maar toch meestal bergaf over rotsen en stenen en al dacht ik net als gisteren, dat af en toe mijn tenen los in mijn schoenen lagen.
Wij gingen na een karig ontbijt ( voor de Franse stond er kaas en vlees klaar ) voor ons gewone eenvoudige pelgrems alleen maar toost jam en koffie

Afijn we waren onderweg onderweg om zeven uur,  en het ging bergaf over leien en keien door een geweldige omgeving het eerste dorp was Riego de Ambrosius een pittoresk dorpje waar we het eerste adres aandelen om een bakje koffie die niet te drinken was, normaal is de koffie hier bijzonder lekker in Spanje, deze niet en we hebben hem ook niet opgedronken. Het plaatsje was daarintegen geweldig leuk.
Intussen waren we al 560 meter gedaald, op naar het volgende plaatsje Molinaseca.

Daar kwamen we Peggy weer tegen, ze vertrekt meestal om de zelfde tijd als wij, we hebben samen spek met eieren  zitten eten dat vind je hier niet zo vaak en het was heerlijk.  Na een uur zijn we pas weer verder gegaan, eigenlijk veel te laat maar ja, toen we het dorp uitkwamen moesten we wel heel wat kilometers langs de weg lopen, nog acht kilometer dan zijn we in Ponferrada waar we gaan slapen in hostel San Miguel, we liepen helemaal om het dorp en toen die 400 meter van Jos nog maar toen waren we er ook.

We moesten wel opschieten want er is hier heel wat te zien de. Basiliek en het kasteel van Templarios met museum,
bijde hebben we bezocht en zijn daarna op het terras beland.
In tussen zijn we vanmiddag het Franse echtpaar ook nog tegengekomen, je maakt dan een praatje van hoe ging het vandaag en waar gaan jullie morgen naartoe? Die komen we morgen ook weer tegen

Vrijdagavond is hier in Spanje de avond om de stad in te gaan, het is dan na acht uur s' avonds heel druk in elke bar.
Wij zijn om negen uur terug naar ons adresje gegaan. Een pelgrim moet optijd naar bed morgen vroeg weer weg.

Tot morgen
Buen Camino

1. Marian:
    9 juni 2017
    wat een weg! al die keien, knap dat jullie daar vanaf lopen!
  2. Jeroen Daniels:
    10 juni 2017
    Sow heel knap inderdaad over die stenen, succes vandaag xxx love you
  3. Rinie en Wim:
    10 juni 2017
    Pittig tochtje!! Veel wandelplezier vandaag.
    Op naar de TOP ..
    Veel liefs.