Dag zesendertig 8 Juni

8 juni 2017

Nadat dat wij heerlijk geslapen hadden, en een heel lekker ontbijt op hadden, dat Indie voor ons klaar had gezet.
Gingen we om zeven uur aan onze klim beginnen. Er waren meer mensen die dat idee hadden.
Cruz de Ferro op 1504 meter, de flinke klim dus, dat is het kruis waar een pelgrim zijn zonde neerlegt door middel van een steentje wat hij de hele weg al bij zich draagt ( wij ook dus )
We liepen Rabanal uit met een prima gevoel, wij hadden er zin in! Intussen zijn we wel wat gewend,
laat maar komen die berg we klommen tussen de varens en Brummen over een smal pad naar Foncebadòn dat plaatsje ligt mooi tegen de berg aan geplakt op 1440 meter hoogte, daar waren we om 9.00 uur en hielden daar pauze, Peggy ( uit Canada ) was er ook en ze vertelde dat hier vijf jaar geleden maar een alberges en een bar was nu zijn er wel vier en een in aanbouw, de weg is er nog niet verhard.
We klommen verder nog honderd meter het ging ons goed af, en we prijzen ons gelukkig dat we dit samen doen.

Cruz de Ferro stond voor ons wij gingen samen naar boven, hand in hand stonden we daar, met onze steentjes en met het kleine rozenkransje van mam " de moeder van Jos" de steentjes hebben we neergelegd, ieder met onze eigen gedachten en het rozenkransje hebben we daar opgehangen.
Ik voelde mij toch een beetje emotioneel,moet ik eerlijk zeggen.

En dan lopen we een tijd lang nog boven in de berg de natuur was geweldig we liepen niet alleen naar beneden
maar gingen steeds weer naar boven eerst naar 1458 en daarna naar 1515.
Maar toen kwam de afdaling​ pas echt geloof me echt waar !!

Er loopt ook een verharde weg omlaag, en hoewel ons is aangeraden  ( door Christina ) om die verharde weg te nemen hebben wij dat niet gedaan.
Over rotsen en stenen keien en zandpaden je moest stoppen om te kijken, en kijken deden we tien passen en een foto het was adembenemend mooi wat een mooie kleuren we zagen nieuwe vlinders die we nog nooit zagen we zagen een groene hagedis wij genoten. Het ging steil omlaag en dan ineens staat op het pad de boer met kruiwagen vol met heerlijke kersen, een zakje van krantenpapier gemaakt vol met kersen voor € 1.00 geweldig leuk en lekker.
Daarna ging het weer omlaag en omlaag maar zo geweldig mooi.
Dit is veruit de mooiste wandeling van de hele Camino. Dat had ik niet willen missen. Een dag om nooit te vergeten!

Morgen meer.
Buen Camino.

1. Jeroen Daniels:
    8 juni 2017
    Sow daar wordt ik stil van!! Zo mooi, ze kijken van boven op jullie neer en ook daar zijn ze net zo trots als ik hier. Ik hou super veel van jullie!!
  2. Edwin:
    Prachtig!
  3. Lies en Wiel:
    9 juni 2017
    Schitterend wat mooie foto's ,en een mooi en emotioneel verhaal,
    Succes uit Heytse. xxjes
  4. Wilbert en Suzanne Delissen:
    9 juni 2017
    Wauw wat een geweldig mooi landschap ! En wat een mooi idee om de rozenkrans daar op te hangen, dat zal een hele hoop emoties met zich mee hebben gebracht! Jullie zijn toppers en we hebben heel veel respect en bewondering voor wat jullie presteren! Nog heel veel succes en een dikke knuffel van ons!
    Groetjes Suzanne en Wilbert
  5. Math en Els Janssen:
    9 juni 2017
    In 1 woord : prachtig!! Wat zullen jullie genieten!
  6. Griet:
    10 juni 2017
    Na het lezen van jullie verhaal en de prachtige foto`s geniet ik met jullie mee!!!!
    Wat een belevenis. Ik hoop dat jullie dat nog heel lang volhouden.
    Groetjes Griet