Dag vijfentwintig 28 mei

28 mei 2017

Zondagmorgen half zeven ontbijt in de bar, dat is hier heel gewoon uit allen hoeken komen de pelgrims er naar toe.
Zeven uur opweg, het dorp uit en langs de autoweg op een eindeloos grindpad 20 kilometer alleen maar lopen.

Mijn middenvoetsbeentje ingetaped omdat het het opgezwollen is en zorgt voor veel ongemak.
Eenmaal aan het lopen gaat het weer wat beter,
tot dat Jos in zijn heup of zijn bovenbeen schiet dat weet hij zelf niet. Heeft er veel last van maar kan er mee doorlopen
Na 15 kilometer hebben we koffie in Vilalcázar de Sirga op het plein voor de kerk en we rusten er een tijdje uit.
De mis gaat hier net uit en wij lopen even binnen een zeer ouden kerk, we steken weer een paar kaarsen op en denken aan jullie.
Gaan weer verder nog 6 kilometer, dat gaat lukken eerst wat strompelen en al snel komen we weer in het ritme.

Vandaag was het een saaie dag ,na een dik uur komen we in het dorp Carrión de los Condes, en dat is onze eindbestemming voor vandaag.
Eerst ons adresje zoeken het is er een drukte van jewelste in dit stadje. En nadat we onze kamer gevonden hebben gaan we eens polshoogte nemen wat hier aan de hand is.
Er lopen bij en in de bar en op straat allemaal sjiek geklede mensen ze feesten en eten, het leek ons communie feest.
De ober vertelde " dat de kinderen om twaalf uur de communie hebben gedaan"  en dat de familie​ dan in het restaurant en in de bar met z'n allen nog wat drinken en eten. En pas daarna gaat het feest thuis verder.

Dat weten we ook weer. Donderdag Hemelvaartsdag is hier trouwens geen feestdag, ieder land z'n gewoontes.
We lunchen in de bar en gaan dan in het bad en doen ons wasje, we relexen wat en gaan dan pas laat eten.

Morgen weer!
Buen Camino.

1. Ton Boonhof:
    28 mei 2017
    Jullie gaan nog steeds gezwind vooruit.
    Respect dat jullie nog alles gelopen hebben. Groetjes uiteraard ook van Els.
    Ton
  2. Rinie en Wim:
    28 mei 2017
    Rust maar lekker uit. Voor dadelijk smakelijk eten.
    En morgen gezond weer op. Sterkte met alles..TOY TOY
  3. Martin en Marlies:
    28 mei 2017
    Tot nu toe weinig tot geen berichten gehoord, geen gezien en niet gesnapt waarom.
    Van Ronald tip gekregen om op de hoogte te blijven via jullie reislogger.
    En zoals je ziet is dat gelukt ! We hebben begrepen dat jullie ondanks een pijnlijk middenvoetsbeentje en heup over de helft van de geplande afstand zijn gekomen.
    We gaan nu jullie verslagen lezen en zoeken daarna zeker nog contact.
    Veer stekte, doorzettingsvermogen en natuurlijk veel plezier voor de rest van jullie reis.
    Groetjes, M&M
  4. Helene Fredrix:
    28 mei 2017
    Jullie reisverhaal is prachtig; door middel van de foto's reizen we een beetje met jullie mee, knappe prestatie!! Een fijne avond, Theo en Helene
  5. Jeroen Daniels:
    28 mei 2017
    Zet hem op pap hoop dat je snel weer top voelt!! XXX