Dag vierendertig 6 juni

6 juni 2017

Hola volgers. Bedankt voor alle zorgen, maar geloof me het gaat goed met ons
Hier en daar een pijntje, dat mag echt geen naam hebben

Vanmorgen ! Na het ontbijt hebben we nog even met Christina gepraat over onze route, hoe we dat het beste aan kunnen pakken. Zij is natuurlijk ervaringsdeskundige in de Camino. Dat kunnen wij als leek wel gebruiken.
Daardoor waren wij weer veel te laat weg voor onze wandeling van vandaag ( we worden lui )
8.00 uur alweer, we liepen het dorp uit, en en het ging gelijk bergopwaarts, de masita was voorbij. Prachtig uitzicht en geen auto's te bekennen, heerlijk! Na een klein uurtje omhoog lopen zagen we het eerste dorp" Santibañez de Valdeiglesias" al tegen de berg op liggen, mooi was het daar zeker maar, we hadden nog geen zin in koffie en gingen stoer verder. Een geheel nieuwe weg voor de Camino lopers neergelegd, zo nieuw dat de stenen nog niet door het zand boven kwamen, daardoor liep het pad zich prima. Ik weet niet of je het op de foto's kunt zien maar we liepen omhoog, er stond een koude wind en de zon hadden we zoals iedere dag in onze rug. Ondanks het een nieuwe weg was deed de bermbegroeing het al aardig goed, ik zou er best een mooi veldboeket van kunnen plukken
Er is nog veel onontgonnen grond valt ons op, maar meer en meer wordt de grond in grebruik genomen door de boeren, om er gewassen op te telen. Verder lopen we door bossen van oude olijfbomen en grove dennen, boven aangekomen gaat het behoorlijk omlaag maar dat dan weer over het oude keienpad LEUK HÈ !! Intussen gingen we  ook weer omhoog en hadden we een kilometer of acht gelopen, als we boven aangekomen gaan we rusten spraken we af. Boven aangekomen was er een man met kraampjes met drank en heel wat schalen fruit die we allemaal konden gebruiken, je kon nemen wat je wilde je kon een vrijwillige donatie doen, maar daar vroeg hij niet om, hij zei dit is het paradijs alles voor niks! Hoe leuk, toen ik hem bedankte kreeg ik een dikke knuffel van hem niet verkeerd.
( een mooie jonge Spanjaard ) Niet lang daarna kwamen we in het plaatsje San Justo de la Vega, daar moesten onze pootjes even rusten en wij wilde wel een kopje koffie.

Nog even verder langs de ja je raad het al de" N120 " wel maar heel eventjes en toen kwamen we in Astorga ons
hostel lag net buiten de stadsmuren, we kwamen er om een uur aan.
Opfrissen en gelijk op pad omdat hier heel veel te bezichtigen valt, toevallig is er weekmarkt dat is niks bijzonders
die hebben we zelf thuis genoeg, toch even kijken. Hollanders hé? We gaan eerst maar eens een drankje en een broodje doen dat geeft nieuwe energie. Dan naar de kathedraal en het museum, wat een rijkdom aan goud en kunstschatten
hoe hebben ze het bijmekaar gekregen?? Daarna het bischoppelijk paleis deze is gebouwd in 1889  en was in 1913 pas klaar binnenhuisarchitectuur was van Antonio Gaudi. Ook daar stonden wij versteld van de waardevolle schatten die daar getoond worden.
De stadsmuur hebben we ookbewonderd en er was nog veel meer te zien,maar voor ons was het weer even genoeg.
Langzaam gingen onze magen weer knorren en werd het tijd om wat gaan te eten. Vandaag spaghetti bolognese met een lekker flesje wijn en chocolade ijs toe,nog een espresso als afsluiter en dan naar het hostel.
Een lekkere douche, mijn blog en dan naar bed, morgen weer vroeg uit de veren.

Tot morgen,
Buen Camino

1. Lies en Wiel:
    7 juni 2017
    Mooie verhalen krijgen jullie bij elkaar, goed voor een mooi boekje.
    Wat een ervaring, geweldig mooi.
    Kanjers de groetjes van Wiel en Mij.
    xxjes
  2. Jeroen Daniels:
    Sow je bent even gaan zitten voor het verhaal!! Mooi. Succes vandaag weer, XXX
  3. Math janssen:
    7 juni 2017
    Lenie en Jos ik heb een tip voor jullie, wanneer jullie de zon in de rug hebben en het valt jullie tegen, kun je ook de andere kant op lopen, dan heb je hem van voren.
    groet Math geniet ervan.
  4. Ine Heijnen:
    7 juni 2017
    Bedankt dat ik mee mag genieten van de verhalen en de mooie foto's. Op de foto's is de kathedraal al indrukwekkend.
    Nog veel wandelplezier en heel veel groetjes Ine
  5. Ben en Betsie:
    7 juni 2017
    Lenie en Jos ik heb het idee dat ik met jullie meeloop ik zie het zo allemaal voor me.
    Heb grote bewondering voor jullie heel veel lieve groeten uit herten
  6. Griet:
    7 juni 2017
    Lenie en Jos ik vind het fijn dat jullie goed weer hebben. Hier is het een beetje herfst, Maar we hoeven niet te lopen. Ik wens jullie heel veel succes en goed weer. De kilometers vliegen voorbij. Ik hoop dat jullie het volhouden.
  7. Tiny en Henk:
    7 juni 2017
    Dat is nog eens een verhaal,maar leny,hoe zit dat nou met die "mooie jonge spanjaard" ?? Het goed met je,geen twijfel mogelijk.lieve groet van ons
  8. Helene Fredrix:
    7 juni 2017
    Prachtige foto's; zo zijn we er toch een beetje bij. Jullie hebben al aardig kleurtje gekregen door al die zon. Hier is het weer onstuimig, bijna herfst.

Liefs van Theo en Helene