Dag vier.

7 mei 2017

vanmorgen om 5.30 was meneer de Sloveen zijn zaakjes al bij elkaar aan het verzamelen, zodoende waren wij en ook alle andere pelgrims vroeg van de partij.Ons ontbijt was een banaan en sinaasappelsap Jos had zaterdag nog voor het ontbijt en de lunch voor onderweg gezorgd stokbrood en beleg maar dat voor later dus, zoals iedere dag hadden we onze waterflessen gevuld met kraanwater. Om half acht hebben we onze route weer opgepikt  vanuit Jaca liepen we richting Puente la Reina de Jaca als we dat zouden halen het was een flinke trip. De Sloveen had ons nog enkele goede stretch tips gegeven ( toch wel aardig ) vol goeie moed gingen we dus de paden op maar het wilde niet echt vlotten we hadden toch veel spierpijn, maar gelang de tocht verliep ging het toch steeds beter. Zo en nu op weg naar Puente La Reina De Jaca. We liepen de stad uit en we zagen de berg met de eeuwige sneeuw weer verschijnen we wandelde er rustig op los bij onze eerste rustplaats merkte we dat het water niet te drinken was er zat zoveel gloor in dat je er de wc mee kon poetsen. Dat was een flinke misser goed dat we onze sinaasappelsap nog hadden, vrolijk verder maar pas na 10 kilometer kwamen we in het plaatje Santa Cruz waar gelukkig de bar open was en we koffie dronken en water kochten ( War kan water toch lekker zijn heerlijk ) met volle moed naar onze lunch op het plein, en ja hoor daar waren de Amerikanen weer zij wilden net naar de bar. Verder moesten we wel veel op verharde weg lopen maar ook langs de rivier en kleine paadjes met prachtige vergezichten en we waren blij dat we de lange brug naar puente la Reina de Jaca, waar we ons een hotelkamer veroorloofd  hebben met bad dat was heerlijk morgen weer Buen Camino.

1. Wilbert en Suzanne Delissen:
    8 mei 2017
    We volgen jullie hier op de voet en genieten van jullie mooie reisverhalen! Geniet maar lekker en succes vandaag met dag Vijf!
  2. Rinie en Wim:
    8 mei 2017
    Hopelijk hebben jullie Puente la Reina bereikt, ondanks de "koninklijke" spierpijn. Geniet van de omgeving; vergeet (negeer) de spierpijn en gaan met die banaan.
  3. Lies en Wiel:
    Hebben jullie het gehaald ? (Puente La Reina ) Vandaag weer veel SUCCES xxjes
  4. Math en Els Janssen:
    8 mei 2017
    Zo, als we dat zo bekijken op de kaart is dat inderdaad een flinke trip!! Hoeveel kilometers hebben jullie inmiddels al op de teller staan? Het is pas maandag, nog maar 4 dagen onderweg. Als jullie zo doorgaan zijn jullie over 5 weken al weer terug :-) .