Dag vijf 8 mei

8 mei 2017

Na een goede nachtrust gingen we veel te laat naar het restaurant voor ons ontbijt, daar aangekomen was het zo druk dat we niet wilde wachten. De Dames uit Barcelona die ons gisteren ook al geholpen hadden met de Spaanse taal zatten ook al aan het ontbijt het duurde ons allemaal te lang en wij wilde alleen brood meenemen en dan gaan lopen, we kregen met behulp van de Barcelona dames stokbrood met beleg mee voor onderweg. Voor de brug was een tankstation waar alles te koop was ook het stokbrood daar hebben we ons water want we hadden ons lesje wel geleerd gekocht,en wat gezonde repen. Hiermee gingen we weer op pad de brug over enge vervolgde onze route naar Artieda 20 kilometer hobbel stobbel paden maar ook geweldige wandelpaden met weer geweldig uitzicht op de sneeuwberg. Al bij onze eerste rustplaats zagen we tot onze verbazing de Barca girls weer aan komen slenteren zij hadden de tijd voor het ontbijt genomen. Even een praatje en een eind verderop zijn we hun weer voorbij gelopen. Lunch in het gras en wederom weer verder boven aan de berg aangekomen zagen tot onze verbazing de twee Barca Gils achter een auto op een hekje wij vroegen hoe komen jullie hier met die auto?? Maar nee ze zijn sniekie bij onze lunch ons voorbij gelopen.wehebben er hartelijk om gelachen samen zijn we naar Undues de Lerda gelopen op een vreselijk stijl pad maar de dames gingen niet naar boven ze gingen met de taxi naar het hotel om te overnachten en lieten zich morgen wederom hier terug brengen.wij zijn naar boven gekropen waar ons een prachtig dorpje wachten met een super uitzicht over alle bergen de alberges was nog gesloten pas om zeven uur open daar zaten we dan om half vijf en wederom zonder water.Er kwam na een tijdje een jonge man en wij vroegen hem of hij aan water kon komen hij verstond onze gebaren taal zelfs niet. Jos ging zelf op zoek naar water en vond een open deur met slaapplaatsen​ ( twee stapelbedden) en een badkamer met water.Intussen kwam er een lange pelgrim ons versterken. Gelijkertijd een oudere heer die ons de kamer alvast wij konden ons douche en ons bed kiezen. Charlie zo heet de lange Duitse_ Zwitser wilde niet graag boven slapen, Jos had daar geen bezwaar tegen. De mevrouw van de alberges was ook gearriveerd alles kwam goed om acht uur gingen wij eten eenvoudig maar goed eten. De wifi was zeer slecht jammer dus vroeg naar bed Morgen meer.

1. Veronique Peeters:
    9 mei 2017
    Goeoedemorguhh voor vandaag weer een mooie dag gewenst