Dag veertig 12 Juni

12 juni 2017

Hallo allemaal, het begon zo goed vanmorgen.
Lekker geslapen goed ontbijt en niet zo vroeg weg dat hoefde ook niet, we gingen  maar13.7 kilometer.
Wel gingen we van 630 meter hoogte naar 1330 en dan nog een klein stukje omlaag. Een hele klus dus,
eerst een stuk over de weg maar stevig omhoog toch wel,( eigenlijk viel wel mee ) tot het pad linksaf kwam vol keien en rotsen en ik dank onze Lieve Heer dat je niet regent, onderweg vond ik bij toeval twee klavertjes vier mooi toch?

Na zo'n 2.5 kilometer geklommen kwamen we bij het dorpje La Faba
Peggy had ons vanmorgen al verteld dat het de moeite waard was om in het kerkje te gaan kijken en naar het uitzicht vanuit daar, en dat was zeker de moeite, het was er prachtig!!
We hebben nog even met de vrijwilligers van de alberges gepraat deze vertelde ons dat er in het dorp nog maar 15 mensen vast wonen de rest is vakantie verblijf.

Intussen waren we het Franse echtpaar ook weer tegen gekomen. Zij liepen ook omhoog.
We moesten nog 5.5 kilometer klimmen dan zijn we in O Cebreiro, maar eerst nog La Laguna op 1200 meter.
Om  11.15 uur zaten we daar op het terras van een kopie thee te genieten nu nog 3.5 km dan hebben we op het hoogste punt bereikt . Het was er super mooi, Jos had het druk met foto's maken daarom liep ik al vooruit, onderwijl raakte ik aan de praat met de Belgische Lieve ze was alleen op pad haar man was thuis gebleven vanwege zijn gezondheid. Ze was zo blij voor ons dat Jos en ik dit samen konden doen. Het was weer eens leuk om gewoon Nederlands te praten, op het hoogste punt hebben we samen nog wat zitten praten zij had de alberges in La Laguna  geboekt en was zo vroeg dat ze op een neer naar O Cebreiro gewandeld is, en ze gaat zo weer terug naar de alberges in
La Laguna.

Wij gingen in O Cebreiro weg dat is het dorpje op het hoogste punt van deze route bij een bar zaten de Fransozen​ waar  we nog samen koffie mee gedronken hebben, hun gingen terug naar het hotel en wij gingen naar ons hostel in Linares nog 3 km te gaan voor ons. We liepen op een mooi nieuw grindpad het leek wel of dit pad nog  niet ontdekt was er liep  niemand, waar was iedereen we liepen helemaal alleen op een mooi grindpad omlaag en omhoog om ons heen alleen maar groen van acacia, varens hoge bomen, hulst en bosbes, en prachtige vergezichten heel mooi.

We liepen het plaatsje waar we moesten zijn binnen en vroegen ons af waar het hostel lag, meer en meer werd ons duidelijk dat ons hostel niet in Linares lag, en waar is onze rugzak naartoe gebracht??
Jos heeft het bedrijf wat de bagage vervoert gebeld, er is maar een alberges​ in het dorp en daar heeft hij hem naartoe gebracht.
Wij zijn er naartoe gegaan en gelukkig stond onze rugzak .Maar de alberges was vol geen slaapplaats meer .

Hoe kwam nou deze vergissing?
Dat kwam omdat Jos geboekt had via booking.com. hij had geboekt in een hotel in Liñares zie het vlagje op de N
Deze plaats ligt echter in Andalusië dat is zo'n 700 km van hier.
De mevrouw van de alberges heeft ons  verteld dat het al zo'n keer of  iets was voorgekomen .Ze heeft voor ons een andere slaapplaats geregeld ,en een taxi gebeld waarmee we naar het volgend dorp Fonfria 9 km verder zijn gegaan. Het hostel is Alberges A Reboleira volgens ons een heel familie bedrijf. Alles toch nog goed gekomen.

Vanavond met z'n allen samen gegeten wel zo'n 40 mensen van over de hele wereld tegenover ons een vader met zijn zoon uit Zweden naast mij een vrouw uit Duitsland die liep de Camino met een vriendin uit Frankrijk ( die ze op de vorige Camino heeft leren kennen )  naast Jos een vrouw uit zuid Afrika die al voor de tiende keer een Camino loopt
en tegenover hem een vrouw uit Californië. Allemaal nieuwe gezichten voor ons, zo kan het gaan op de Camino.

Morgen meer
Buen Camino.

1. Rinie en Wim:
    12 juni 2017
    Gelukkig toch een slaapplaats..
    Wat een mooie omgeving.
    Fijne foto's..
    Aftellen kan beginnen. Groetjes
  2. Ger en Wies:
    12 juni 2017
    Hou vol ik vind het knap wat jullie doen
  3. Hannie:
    12 juni 2017
    Zo zie je maar dat die klavertjes van vier jullie toch geluk heeft gebracht.
    Bewaar ze maar goed voor de rest van de tocht.
  4. Jeroen Daniels:
    12 juni 2017
    Wat mooi om te lezen, welterusten xxx
  5. Hannie:
    12 juni 2017
    Hebben de klavertjes van vier jullie toch nog geluk gebracht.
    Hou ze maar goed bij je voor de rest van jullie tocht.
  6. Ans Arts- van Lier:
    12 juni 2017
    Gelukkig, nog een slaapplaatsje kunnen bemachtigen. Mooi om jullie verhaal te lezen.
  7. Marian:
    12 juni 2017
    De tocht is een echt avontuur! En heel erg mooi, gezien de foto's.
  8. Lies en Wiel:
    wat mooi weer xx
  9. Nora:
    Lenie en Jos
    Wat weer een verhaal
    En mooie foto s
  10. Ine Heijnen:
    13 juni 2017
    Wat een mooie foto's. Het is iedere dag weer genieten. Ook de verhalen zijn genieten. Nog veel succes voor de laatste kilometers. Het gaat jullie lukken.
    Groetjes Ine
  11. Leon en Truus:
    13 juni 2017
    Wat een mooie verhalen en fantastische ver gezichten. Wij genieten er net zo van als jullie. En langzaam komt het einde in zicht. Wat een prestatie. Gr. Leon en Truus.