Dag eenenveertig 13 Juni

13 juni 2017

Dag allemaal,

Het was een een dagje wel vandaag zeven uur gelopen waarvan vier in de regen.

Het begon weer zo mooi vandaag, we hebben met Barbara en haar Franse vriendin ontbeten en alvast de dag door genomen, hun wilde ook naar Samos en het beloofde een prachtige dag te worden.
om zeven uur onderweg van het dorp Fonfria naar Samos dat was zo'n 20 km.

Het was schitterend we gingen langs een bergwand, en we liepen letterlijk en figuurlijk in de wolken zo mooi,
We hebben daar meer dan anderhalf uur gelopen. We liepen van dorp naar dorp boven ons begon het te onweeren het leek erop dat we het niet droog zouden houden.

Rond 10 uur liepen we door As Pasantes, het derde boerendorpje waar koeien  en geiten over straat lopen en er overal
op straat dan ook vanalles ligt, en het was daar dat op een hellinkje mijn linkervoet in een stuk touw bleef hangen, dat daar ergens vastgebonden zat en waar ik onderuit ging ( duim kapot, elleboog en knie ) en ondersteboven op een helling dan sta je nog niet zomaar op. Jos snelde ongerust te hulp, en ik ben nu nog kwaad op die stomme boer die dat touw daar had vastgebonden. Hij mag blij zijn dat hij niet in de buurt was !!

Jos heeft mijn duim verbonden en me eens flink geknuffeld had ik wel effe nodig, er snelde al een aantal pelgrims te hulp maar wij verzekerde dat alles goed was,
En verder ging de tocht, boven in de lucht was het menes geworden het begon ook harder te regenen, we hadden net optijd de poncho aan. ☔
Het begon te gieten en het zag er niet naaruit dat het voorlopig ging stoppen met onweren en regenen.⚡
Er waren al mensen in een schuurtje aan het schuilen, maar wij wilde naar het eerst volgende café om te schuilen.
En dat was in Triacastela waar we ons van onze natte regenponcho ontdeden, we wilden dat ook niet binnen doen anders hadden ze het café meteen moeten dwijlen. En dat doen ze hier niet zo graag.
En na een poosje klaarde het op, en gingen we alleen met de regenjas aan verder
Voor we weg gingen in het café vroeg Jos nog even of we de goede weg liepen, en ja wij moesten de rechter weg hebben goed en wel op weg gingen we toch twijfelen, en... Jos heeft een app er liepen pelgrims die o s nogmaals bevestigde​ dat we echt wel goed liepen, na een tijdje hield Jos een busje aan en vroeg het de chauffeur  en deze wist het wel !!
Hij zei  " volver al pueblo y en el Camino a Samos ". Dat betekende dat we een kwartier verkeerd hadden gelopen, en ook weer terug moesten.
Eenmaal op de goede weg begon het weer te regenen en onweren ,en we moesten nog negen km onze poncho weer aan en verder langs de snelweg. Even verder gaan we het bospad weer op normaal lukte  een romantisch pad maar
 dit weer een is het een decor voor een horror film. Twee poncho's broeder Jos en zuster Lenie tien meter achter elkaar onweer en bliksem boven ons ,hier een daar een vervallen huis en verder geen pelgrim te bekennen.
Dit ging door tot Samos, daar sloten toch weer enkele pelgrims bij ons aan. Het was een Zweedse hij nam de eerste de beste alberges die we tegen kwamen hij had er al dertig km opzitten en had het helemaal gehad. Wij gingen op zoek naar ons hotel de poncho ging uit en de natte kleren werden voor ons gewassen en gedroogd.
We sloten de avond af met tapas en wijn en nu lekker slapen het is al veel te laat.
Morgen vroeg weer op voor de volgende 17 km .

Welterusten en
Buen Camino.

1. Lies en Wiel:
    14 juni 2017
    Wat een verhaal, gelukkig was het weer voorbij, en konden jullie uitrusten met een lekker glaasje wijn, wel verdiend. TOPPERS zijn jullie xx
  2. Jeroen Daniels:
    Knuffel
  3. Rinie en Wim:
    Wat een dag zeg. BALEN !
    Dikke knuffel. TOI,TOI
  4. Marianne en Jacques:
    Beste Lenie en Jos,
    Ik heb respect voor jullie, wat een tocht. Lenie kan goed vertellen, het is net of je erbij bent en dan niet te vergeten de mooie foto's.
    Jos je kunt je wel uitleven met fotograferen, wat een mooi gebied.
    Ik wens jullie nog een fijne en veilige reis.
    Dikke knuffel.
  5. Tiny en Henk:
    14 juni 2017
    Hoi hoi,ik zie het voor me,het gaat goed met jullie, je verhaal spreekt boekdelen.tjonge tjonge.dikke knuffels van ons!!
  6. Mia gubbels:
    14 juni 2017
    Arme jij, kan me voorstellen waar je die boer naar toe hebt gewenst. Hopelijk heb je er vandaag geen last van.
    Heel er knap wat jullie doen
  7. Jet:
    14 juni 2017
    Super knap van jullie!! Nog veel wandelplezier

groetjes, Jet
  8. Math en Els Janssen:
    14 juni 2017
    Wat zal je geschrokken zijn van die valpartij en dan op zo'n plek, en wat zal je gevloekt hebben (terecht). De frustratie moet er dan even uit...Hopenlijk heb je niet te veel last van de opgelopen blessures en heb je goed kunnen slapen vannacht.
    Na regen komt zonneschijn, hopenlijk hebben jullie vandaag een mooie zonnige dag met een stralend zonnetje.
    Ook van ons een dikke knuffel xxx