Dag tweeënveertig 14 Juni

14 juni 2017

Vannacht heb ik slecht geslapen dankzij de stomme boer van gisteren, na een heerlijk ontbijt wilden we om 8.00 uur gaan vertrekken toen Jos ontdekte dat hij zijn zonnebril misten. We hebben alles open gedaan wat we aan tassen en jassen en zakken bij ons hadden maar nee hoor nergens te vinden, Jos is nog terug naar de kamer gegaan en heeft daar nog alles overhoop gehaald
Enne nee hoor nergens te vinden .  Toch maar vertrekken.
Het was benauwd en mistig eerst moesten we op de autoweg lopen, maar al gauw kwam er weer zo'n pad als gisteren maar nu vol mist.  Een beetje eng dus,  en sinds ik weet dat hier nog beren leven ben ik een beetje voorzichtig in zulke schimmige paadjes.
Ik heb Jos meteen gezegd dat hij bij mij moest lopen. En ik vroeg hem waar zijn fluitje was "dat hebben we voor we vertrokken gekocht " en mijn fluitje is met mijn rugzak onderweg, daar heb ik dus niks aan!!
Een beekje aan ene kant, met dikke bomen langs het pad, en een flink gegroeide bergwand aan de andere kant dan verwacht je toch dat er ieder moment dat zo'n  beer   voor je op het pad springt, of niet soms ?

Afijn er komen op een gegeven moment de twee dames uit Frankrijk die we al iedere dag zien en altijd een  praatje mee maken, Jos loopt met een van hun al pratend met het fluitje van ons weg ,  en de andere dame en ik bleven alleen achter, wij deden ons best om hun bij te houden en ik rende zowat over het keienpad, en moest ook nog het riviertje en de bergwand in de gaten houden al pratende kwamen we bij een dorpje waar Jos en de schoonzus van mijn mevrouw stond een te wachten . Gelukkig !!
Ze riepen Buen Camino en gingen er vandoor, of ze iets gemerkt hebben ??

Toen de zon begon te schijnen was het pad opeens een stuk vriendelijker, we liepen door heel wat dorpjes mooie en minder mooie,  een Duitse mevrouw waar we op terras mee aan het praten waren noemde deze dorpen
" Kuh Dörfer "  daar beheersen de koeien het dorp, ben ik het mee eens .
Steeds komen we toch weer op het pad uit, in Aguiada hebben we koffie gedronken daar kwamen we weer op de originele route van de Camino en er kwamen in deze plaats heel veel pelgrims weer samen
Natuurlijk liepen wij weer wat verder dan de  anderen pelgrims, hun gingen over de autoweg en wij door het bos.

Morgen gaan we de kilometer grens over heel speciaal toch?
Maar eerst vandaag nog het was heet, en toen we het pad verlieten,
kwamen we in een grotere plaats Sarria het was toen al 12.30 uur en we moesten nog zeker 10 kilometer,
eerst wilden wat eten,en een mislukte poes heeft met ons mee gegeten, hij zat steeds bij onze stoel.
En Barbara was er ook zij ging naar Barbadelo wij moesten nog een dorp verder. Naar Rente een dorpje van niks.
Wel met een mooie kamer en een prachtige badkamer. Echt over alles nagedacht mooi.
Intussen hebben we weer ipv 17 toch weer 20 km gelopen morgen 17 kilometer denk ik.

Lekker gegeten met  oor de verandering eens witte wijn

Dat was het weer, tot morgen.
Buen Camino

1. Rinie en Wim:
    14 juni 2017
    Gelukkig dat het vandaag goed gegaan is, ondanks je val gisteren.
    km grens.(minder dan honderd naar de finish)??
    SUPER!!!
  2. Lies en Wiel:
    wat mooi xx
  3. Jeroen Daniels:
    15 juni 2017
    En waar is de bril van pap nu?
  4. Tiny en Henk:
    15 juni 2017
    Goedemorgen, wat een dag.de laatste loodjes wegen wel zwaar met al die "beren" op de weg.pak je mooie momenten vandaag!!