Dag negenendertig 11 Juni

11 juni 2017

Vanmorgen vroeg opstaan de wekker stond om kwart over vijf, dan kunnen we in de bar tegenover om zes uur ontbijten, dan zijn we voor zevenen onderweg.
Een paar keer al wakker geworden vannacht, maar het was steeds nog te vroeg om op te staan, en dan kijk ik eens op mijn en is het zes uur !!! mijn wekker stond voor volgende week zaterdag.
Heel ons plan in duigen, meestal gaat zo'n dag dan helemaal fout. Het ontbijt aan de overkant ging idd niet zo goed wij moesten heel lang wachten terwijl wij op dit moment toch de enigen klanten waren, de toost was net niet aangebrand de koffie bijna koud en voor de sinaasappelsap heeft ze naar onze mening nog eerst de sinaasappels moeten plukken zo lang duurde het. Voor ons kwam alles nog goed maar....!
Er kwamen al wat mensen binnen en die stonden te wachten , Peggy kwam ook​ ontbijten ( we hebben haar even gewaarschuwd ) er kwam een rare lucht uit de keuken En er was al een stel die de zwarte toost weer mee terug gaven ☕  Misschien had ze zich vanmorgen verslapen ?

Wij waren de eerste, we zijn klaar dus zeggen we "Buenos dios "geven de Camino groet en weg zijn we
Rond zeven uur lopen we door het koele dal omringd door groen,
veel groen zeer oude bomen, hooge varens en klimop. Langs de rivier op een pad ( afgeschermd van de weg)
deze keer is het niet storend, we zien nog lager de koeien in de weide grazen we horen ze al van ver,
soms is het net Oostenrijk. Wat je hier weinig ziet zijn brandnetels dat is opvallend.

We wandelen na drie kwartier het eerste dorp in, meestal zie je eerst het kerhof liggen het is altijd omheind met een muur en er staan kleine huisjes waar ze de kist in schuiven heel appart. In Spanje begraven ze de mensen meestal binnen 24 uur en ze metselen de nis binnen tien minuten dicht met een door hun uitgekozen grafsteen.   Daarna  liepen we door naar Pereje onze eerste 4.5 kilometer de kop was eraf, we lopen door we hebben niks geen dorst, verder naar Trabadelo om 10 uur we zijn daar  dat is de helft van onze route van vandaag.
Peggy is ook weer op de baan, met haar ontbijt is goed het gekomen
kijk zo'n dag kan zich ook weer ten goede keren!

Verder naar " La Porters de  Valverde " waar we een ijsje eten en wat praten met andere pelgrims. En lopen weer langs dezelfde weg verder daar komen we weer bij Peggy uit, zij heeft haar slaapplaats in "Ruitelán " wij lopen nog een dorp verder naar "Las Herrerias " waar we een kamer hebben geboekt. Het is een hele mooie locatie.
Om een uur waren we hier en na de lunch hebben we siësta gehouden, daarna op het terras een drankje.
Het is niet zo warm we gaan naar binnen om te eten, net op dat moment komt het Franse echtpaar aanlopen mag eerst een praatje,ze doen morgen de zelfde etappe als wij BERGOPWAARTS​ !!
We hebben heerlijk gegeten en nog even met een mevrouw uit Ierland gepraat ze gaan morgen naar huis zij en haar man doen dit al drie ieder jaar een stuk, en volgend jaar sluiten ze het is af.

Morgen meer,
Buen Camino.

1. Helene Fredrix:
    11 juni 2017
    Prachtige foto's; mijn moeder heeft jullie reisverhalen en met name de foto's vanmorgen bij ons thuis allemaal bekeken en genoot ervan.

Groetjes Theo en Helene en de mam
  2. Jeroen Daniels:
    XXX
  3. Lies en Wiel:
    Mooi xx- jes
  4. Henk en Ria:
    Hoi Jos en Lenie,
    Zo te lezen genieten jullie volop!
    Groeten Henk en Ria
    Wij lopen op dit moment van Le Puy en Velay naar St. Jean pied de Port.
  5. Griet:
    12 juni 2017
    Wat is het daar prachtig. De natuur is optimaal mooi. Hou vol!!!!!!!!!!!! Je moet ook alles gezien hebben anders heb je er later spijt van. Of jullie moeten nog een keer terug.
    Heel veel sterkte!!!!!!!! groetjes Griet
  6. M.Hendrix: