Dag tien 13 mei

13 mei 2017

Hallo volgers, wij vinden jullie reacties geweldig leuk, daarvoor hartelijk dank

Vandaag zijn we vanuit Tiebas naar Obanos gewandeld zo'n 15 kilometer. Vroeg uit de veren 6.30 uur als eerste op en als laatste weg, dat lukt ons nog elke dag wij hebben het ritme nog steeds niet te pakken, maar het gaat steeds beter. Eerste hebben we vanmorgen afscheid van onze vriend Charlie genomen hij gaat morgen terug naar Zwitserland. Om 8.00 uur zijn we gestart Tiebas ligt in een dal daar moesten we eerst uit komen en het pad ging gelijk omlaag (gek hè? ) Maar na een half uur langs een flink begroeid pad vooral met distel wilde roos en en buxes struiken die ons in onze benen prikte, ging het langzaam omhoog en een tijdlang liepen we langs een autoweg maar aan de andere kant van ons mooie natuur. Na ruim een uur lopen hebben we ons ontbijt genuttigd heerlijk op een bankje in een parkje in Muruarte de Reta na weer een kilometer kwamen we bij een koffieautomaat uit in een klein gebouwtje daar hebben we onze eerste koffie gedronken en vol frisse moed weer verder. Bijna fluitend langs een mooie​ Veldweg tussen graan en haver, ook veel asperge velden liepen we voorbij een prachtige omgeving waar Jos heel veel moois gefotografeerd heeft ( volgen echt wel maar het gaat heel slecht om ze in te voegen maar het gaat hem zeker lukken heb vertrouwen ) Ale  wij gaan voort een Spaanse heer spreekt me aan en verteld dat dit mooie pad tot wel honderd kilometer lang is dus geen klagen,  het is een mooi pad dus wij krijgen vleugels het gaat gestaag door een dorpje met een laantje met mooie lantarens en prachtige rozen die heerlijk geuren. Tot onze schelp pijl weer naar een zandpaadje wijst,en daar gaan we weer bergje op en bergje af langs nu weer een dicht gegroeid bospad en dan worden we aangenaam verrast door een kerkje "Maria van Eetana" midden in het niks, daar zijn we in gaan kijken de beheerder van de kerk sprak ons gelijk aan om er ons op attent te maken dat we en stempel konden krijgen en naar binnen konden kijken, maar hij maakte ons ook duidelijk dat we een vrijwillige bijdragen konden geven en we hebben uiteraard een kaarsje voor jullie allemaal aangestoken.  Op een bankje bij de kerk hebben we onze boterham opgegeten overal op weg komen we waterbronnen tegen zo ook hier. Langzaam wordt het drukker op de route we komen op de route Camino Franse en we hebben nu zowat 175 kilometer gelopen. En nu is het met de rust gedaan, we lopen verder het volgende dorpje heet Obanos daar drinken we koffie en hoorden we dat er in Puente la Reina is een festival is vandaag dus dat zit helemaal vol dus wij besluiten hier een hostel te zoeken en dat is gelukt, we blijven dus in Obanos gezellig. We eten  samen in de bar met een echtpaar uit Italië een uit Frankrijk en twee dames uit Duitsland waarvan een Jos wel heel leuk vindt dus dat word oppassen en een dame uit Amerika  Mayami, lekker en gezellig mijn Engels gaat steeds beter en nu naar bed morgen meer voor jullie de pelgrim groet , Buen Camino.

1. Lies en Wiel:
    13 mei 2017
    Wij vinden jullie toppers xxjes van ons
  2. Math en Els Janssen:
    13 mei 2017
    Ha Lenie en Jos, jullie hebben inmiddels al heel wat kilometers in de benen zitten, met heel wat daal en klim werk er tussen door!! Geweldig dat jullie zo gestaag doorgaan. Maar met zoveel mooie natuur om jullie heen, en de vele leuke contacten met mede lotgenoten die jullie opdoen onderweg, zal dit zorgen voor extra energie en zal voor altijd een onvergetelijke indruk achterlaten. We wensen jullie weer veel wandelplezier de komende dagen, toppertjes!! We blijven jullie op de voet volgen ...
  3. Helene Fredrix:
    13 mei 2017
    Met veel respect en tikkeltje jaloersheid lees ik jullie berichten; prachtig en leuk om elke dag iets van jullie te horen. Heel veel liefs van Theo en mij.
  4. Els boonhof:
    14 mei 2017
    Ha Jos en Lenie. Wat gaan jullie vlug zeg. Jullie lopen ons vast nog een keertje voorbij .Fijne voortzetting en liefs.
  5. Ger Lenssen:
    14 mei 2017
    Hoi Jos en Lenie,

Leuk de verhalen en mooi dat jullie die met ons willen delen. Morgen komen jullie op de Camino Frances terecht. Het verschil zullen jullie snel merken. Maar ook dat heeft zijn charme. De verhalen vanaf de Somport-pas deden mij weer meelopen. Prachtige streek nietwaar. Misschien dat jullie de komende dagen ook nog Ton en Els zullen treffen. Ze zitten net voor jullie. Maar dat is wel bekend denk ik. Wij wensen jullie nog een prachtige voortzetting van de camino en natuurlijk zijn we benieuwd naar de verhalen. Een buen camino van 'oppe Ruiver'.