Dag vijf 3 september van Barcelos naar Casa de Valinhas

3 september 2019 - Balugães, Portugal

Van Barcelos naar  Casa de Valinhas

Lekker geslapen en aan de hitteaanval van gisteren heb ik niets overgehouden.
We zijn avonds nog heerlijk de stad in gegaan en hebben op het plein lekker gegeten,
Daar hebben we nog wat pelgrims ontmoet, en gekletst met een paar mensen uit Duitsland en een paar dames uit Australië een van hen was met haar ouders geëmigreerd toen ze kind was en ze sprak nog een beetje Nederlands het was een leuke avond.en daarna vroeg naar bed.
Het was vijf uur toen we opstonden de mevrouw van ons wel zeer luxe hostel had een uitgebreid  ontbijt klaar gemaakt om mee te nemen. Dus om precies te zijn liepen we om 6.18 uur de straat uit en om half tien namen we onze eerste koffie. Daarna werd het al snel warm zo’n 30 tot 33 graden dat is voor een pelgrim ( wandelaar) veel te warm we moesten er even doorheen bijten  we moesten nog 10 kilometer waarvan de laatste 5 km zeer ze zwaar waren we liepen van boom naar boom om wat schaduw te krijgen het was echt niet zo leuk,  en even heb ik gedacht om toch de politie agente van gisteren de bellen. maar oké wij zijn pelgrims wij zetten door.
Toen we rond 14.00 uur bij ons hostel aan kwamen waren we 8 uur onderweg en hadden we 23 km gelopen, een kamer met duche  en een goed bed meer hoeven we niet als pelgrim toch.
Het was een ouderwetse avond met veel pelgrims bij elkaar we hebben gezamenlijk gegeten en te veel wijn gedronken. Maar dat moet kunnen morgen meer.

Beun Camino .

1. Rinie en Wim:
    3 september 2019
    Morgen niet klagen als het warm is. “Katertje”.jullie zijn kanjers.
    Gr. Rinie en Wim
  2. Els boonhof:
    3 september 2019
    Wat bedoel met morgen meer Lenie. Morgen meer wijn .Dat loopt niet lekker hoor en de politie neemt jullie dan ook niet mee😜😜. Alle gekheid op een stokje .Jullie lopen wel lange afstanden met die warmte zeg. Chapeau.en slaap lekker
  3. Jeroen Daniels:
    Heerlijk
  4. Ine Heijnen:
    Hallo,
    Mooi dat ik jullie wandelverslagen weer mag lezen. jullie zijn toppers. Geniet van het wandelen en een glaasje wijn op zijn tijd is niet verkeerd.

Groetjes Ine
  5. Ben en Betsie:
    4 september 2019
    Wat een leuke verslagen weer Lenie en Jos.
    Ik vind jullie kanjers doe het jullie niet na.
    Nog heel veel plezier met jullie wandeling en groetjes uit Herten van Benen Betsie
  6. Lies:
    4 september 2019
    Geweldig zo ken ik jullie, veel wijn en veel bewegen, altijd goed groetjes uit Heytse.