Op 4 mei gaat ons avontuur beginnen.

18 april 2017

LENIE:
​Santiago de Compostela stond al een tijdje op de wensenlijstje van Jos, en ik ben met hem gaan trainen wij gingen weer lopen veel lopen, meer nog als vroeger.Jos moest kilometers maken en dat ging ons goed af. Samen ging ik met Jos naar de Sittard de eerste infoavond voor zijn Camino, gaandeweg kreeg het ook mijn interesse alhoewel ik nog even even mijn mond hield, omdat ik voor mijzelf nog even wilde testen of mijn heup en knie dat zouden uithouden. Op een gegeven moment heb ik mijn idee om het avontuur samen met met hem aan te gaan met Jos gedeeld, eerst was hij toch wel wat ongerust of dat wel zou lukken, maar het idee was geboren en de tweede informatiedag was in Roermond ook daar zijn we naartoe geweest en dat heeft ons in ons idee alleen maar versterkt. De verhalen Henk en Ria hebben mij het laatste zetje gegeven, yes i will do it !!
Dat was mijn gedachten en samen hebben we flink getraind, en nu is het bijna zover onze rugzakken staan klaar en de vlucht en ons eerste slaapplaats is geboekt SPANNEND !!

Wij gaan hiervoor zo’n week of zes / zeven uittrekken, en ik denk dat wij jullie heel erg zullen gaan missen ( vooral onze 5 kleinkinderen )  Maar wij zijn van plan hier een geweldige herinnering van te gaan maken.
Als jullie zin hebben kunnen jullie via onze blog kijken wat wij zo al doen, en waar wij uithangen. Wij doen ons best om er iedere dag iets op te zetten en wat foto’s te laten zien.
En als alles gaat zoals wij graag willen, zien wij ons achter 6 a 7 weken terug.

wandel Leudal

JOS:
Na mijn werkzaam leven is er een andere fase in ons leven begonnen “het nieuwe leven”
Het lopen van de Camino naar Santiago is een van de wensen op mijn bucket list, ik ben blij dat Lenie de moed heeft gevonden om mee te gaan. We hebben hiervoor het wandelen van vroeger weer opgepakt, het was niet gemakkelijk maar met de nodige pijntjes en kwaaltjes te hebben overwonnen denken we genoeg kilometer in de benen te hebben om het avontuur aan te gaan. Deze week nog de laatste spullen gaan kopen voor de tocht en dan kunnen we vertrekken. Donderdag 4 mei vliegen we vanaf Brussel Charleroi naar Biarritz vandaar met de bus naar Bayonne vervolgens met de trein naar Oloron Sainte Marie.
Daar hebben we een hotel voor de nacht, en gaan ‘s morgens met de bus naar Col du Somport waar onze camino zal beginnen

.routedag 1 en 2