Dag zeven 10mei.

11 mei 2017

Door een zeer slechte nachtrust door kramp in mijn bovenbenen en het gesnurk van Jos ben ik al om 5.30 uur opgestaan het tablet meegenomen en ben beneden wat  Haan van lezen om 7.00 uur heb ik Jos gevraagd of hij ook opstond en om niemand te storen hebben we onze spullen in elkaar gepakt ons aan gekleed en zijn we als eerste vertrokken met ons ontbijt en lunch pakketje in onze rugzak gingen we op pad op zeer mooie paden tussen prachtige veldbloemen van wilde geranium, margrieten enz bloemen die wij nog nooit zagen. Zittend op een steen voor ons ontbijt kwam Charlie al aan geparadeerd naast gepraat liep hij verder wij zijn op weer op pad gegaan.op naar Sanguesa vandaag zou het makkelijk zij we gingen maar 12 kilometer fluitend zowat wandelde wij het stadje binnen, de albergus was pas om 12.30  uur open. Dus op naar de koffie daar hebben we Charlie weer getroffen tijd zat, en gezellig prachtig weer en een goed gesprek bij een heerlijke kop koffie. Toen ontdekte wij dat er de volgende 30 km geen slaapplaatsen of hotels waren, de Franse dames waren er ook al. Voor ons was dat te veel. Dat is morgen een flinke kluif omdat het ging regenen zochten we een VVV kantoor en zij hadden nog een alternatief via Liedena naar Lumbiers dat was nog eens 10 Kilometer toch maar doen, en omdat we ons zolang hadden opgehouden gingen we pas om 15.15 uur op weg we hebben super snel de eerste 5 km langs een drukke snelweg met de volle zon op onze kop gelopen en werden de volgende 5 km beloond met een geweldig natuur reservaat Foz de Lombier  ( de foto's komen dat lukt niet zo goed ) geweldige rotspartijen met tientallen gieren indrukwekkend. Wij veroorloven ons een hotel met een heerlijk bad waar we precies optijd binnen kwamen net voor een flinke onweersbui. Onze was kon daardoor niet drogen ik vroeg daarom of ze daar een droger hadden, de hoteleigenaar heeft de was thuis gedroogd geweldig toch. Vamorgen regen het is de hele nacht te keer gegaan, zodat we nu onze poncho moeten uitproberen komt goed straks meer ( heerlijk dat we geen 30 km maar nog 20 km moeten) beun camino .☔️