Dag vierenveertig 16 Juni

16 juni 2017

Gisteren avond hebben we in het witte stadje Portomarín gegeten het was voor de  verandering weer eens pelgrim menu. Wij aten, spaghetti bolognese als voorgerecht daarna geroosterd ham met frietjes en sla en als nagerecht hadden we ijs. Dit eten wij toch niet iedere dag " we eten ook tapas en andere dingetjes hoor wij zijn het pelgremino menu wel eens behoorlijk zat" Thuis eet ik gewoon of spaghetti of ham met frietjes, niet allebei tegelijk.
Hier is dat anders, ze eten ook meestal pas na achten s'avonds. Ieder land zijn gewoonte.

Zoals nu ik zit op het terras met een glas wijn, en brengt de ober mij een bordje koude schotel met brood, nu kan ik wel weer gaan zitten denken, dat hebben ze gisteren zeker overgehouden. Maar zo ben ik niet hoor ze doen het toch maar.

Dan moet ik nog even over vanmiddag vertellen, dat we heel vroeg in ons hotel waren.
Tot mijn verrassing was er een bubbelbad heeeerlijk!!! Na mijn drankje en mijn hapje van van de lunch heb ik mij naar mijn bubbelbad gehaast, eerst uitspoelen en dan water erin oei oei..! Sta ik in mijn blootje geen dop voor het bad,
Jos is nog beneden maar even appen of hij een een dop kan regelen, ja natuurlijker doet hij dat, hij komt de dop brengen. Mooi, water in het bad en Jos zegt ik wil straks ook even bubbelen. Hij zegt dat hij zo terug komt hij heeft nog een pilsje van de mevrouw gekregen !

Oké maakt mij niet uit mij hoor!!  Mij hoor je de eerste tijd niet, als het vol is probeer ik het even uit maar nee
NIKS BUBBELBAD DUS !! Ik app Jos weer mijn geduld raakt een beetje op.ik sla een handoek om en wacht af.
Jos komt en brengt de meneer gelijk mee , ik zit met mijn handoek om op bed. Gisteren deed hij het nog zegt hij!
En ik denk alles wat ik geloof maar dat niet. Jos vertaald met de telefoon. De meneer gaat weg en er wordt op de deur geklopt de mevrouw, of ze even mag kijken?  Maar natuurlijk zegt Jos ( zie je mij al zitten in mijn handdoek? ) ze kijken samen  Oooch hij ziet het al mijn Jos . Hij vertaald weer met zijn telefoon hij wil een schroevendraaier en een spanningzoeker ?? Zij weet niet precies waar die gebleven waren?? Even zoeken maar komt goed.
Ik zeg tegen Jos dat ik in bad wil ik ben het wachten moe !!
Mevrouw komt met het gevraagde materiaal, het is een los contact zegt hij en gaat het wel eventjes maken.
Niet gelukt !! Andere kamer dan? Nee ik vind het nu wel goed ik wil in het bad!
Oké dan,  de mevrouw vind het super  vervelend. Nu ga ik in bad als het niet bubbelen ga ik even flink wat zeep erin smijten bubbels zal ik krijgen.
Dan pongeld Jos wat met de draden en, jawel het begint te bubbelen en binnen een mum van tijd zie ik de schuim opkomen, en moeten de bubbels uit. Te veel zeep erin
Dan wil Jos ook in het  bad, en hij geeft er niks om als er te veel schuim komt. Hij zet  de bubbels aan en ik wist niet wat ik zag hij zat onder het schuim ik heb er een foto van gemaakt ( ik denk dat Jos hem niet op de blog zet.)

Terug naar de wandeling, deze ging prima we hadden goede benen vandaag. Vroeg vertrokken na op de kamer ontbeten te hebben  zijn we om 7.00 uur van start gegaan. De tocht begon met een flinke klim er was niet zo'n mooi uitzicht in de bergen hing nog veel mist. We komen door veel kleine dorpjes en slingeren langs bos en veldwegen.
Hier in de dorpen staan de bekende graan huisjes ze staan op een verhoging vlakbij de weg, je ziet ze in Noord Spanje veel ze zien er wel heel leuk uit.

De eerste helft van de route moeten we klimmen na z'n 8 km zijn we in Gonzar hebben we in de rij aangesloten voor onze koffie we dachten in de verkeerde film zaten het was super druk mensen zaten overal. De laatste 100 km lopen er veel groepen met heel veel kabaal. Spaanse en Italiaanse mensen zijn volgens mij doof ze schreeuwen tegen elkaar je hoort ze al van ver aankomen, maar zoals ik al zei ze mogen hier lopen
net zo goed als ik. Het gaat nog drukker worden in Arzúa komt de Camino Norte nog op deze route uit,
dat is morgen, dan komen we door deze plaats, we zullen het zien.
We kwamen al rond 13.00 uur in Lestedo een gezellig hotel met leuke mensen ons wasje is weer gedaan en we hebben heerlijk gegeten ( en lekker gebadderd ) zoals ik al vertelde
Al met al was het toch weer de moeite waard vandaag, weer heel wat beleefd

Morgen meer
Buen Camino.

1. Francy:
    Hoi Lenie!
    Het gaat prima met jullie Camino he?
    Behalve de mooie foto's worden je reisverslagen inmiddels een boek met prachtige herinneringen ...
    Het werkt verslavend merk ik: open er mn Gmail zelfs extra voor .
    Geniet lekker verder, de moed houden jullie er zo te lezen wel in ( dat kan niet anders met zulke prachtige bad- scène's )
    Lieve groetjes Francy Boes
  2. Jeroen Daniels:
    17 juni 2017
    Wat heerlijk, ik ben in het verhaal gedoken en heb me kapot gelachen.. xxx
  3. Wilbert en Suzanne Delissen:
    17 juni 2017
    Wat een leuk verhaal weer! Tsja badschuim en bubbelbad is geen hele goede combi! Hihihihi, daar hoef je maar beetje in te doen om bij bubbelen een hele hoop schuim te krijgen waar je in verdwijnt als je in bad zit. Heb ik al ervaren met badedas en bubbelbad! Ik kan me dus iets voorstellen bij die foto van Jos ! Nog veel plezier!
  4. Tiny en Henk:
    17 juni 2017
    Oohh,oohh,zie het voor me,heerlijk die verhalen.kijk er iedere dag maar uit.het gaat jullie goed,dat is het belangrijkste!! Fijne spannende dag maar weer."geniet" van het enthousiasme van al die lawaaischoppers!! Knuf van ons
  5. M.Hendrix:
    17 juni 2017
    Mooie verhalen Lenie en nu op naar de laatste 100 km.