Dag veertien 17 mei

Hola allemaal, gisteren  in Torres del Rio

samen met Ton en Els gegeten aan tafel zaten ook een beetje trieste Oostrijker Karl en Bill de Amerikaan, wij waren eensgezind en namen allemaal vis maar die was niet gaar en Ton onze amateurkok regelde voor ons een ander menu, toen waren er om in Els haar termen te spreken nog twee recepten over kip en kip dus wij namen kip ( niet zo geslaagd het eten ) maar dat kan een keer toch? Niet zeuren de mensen de drank waren prima, ondanks dat gingen we vroeg naar bed. Morgen weer vroeg aan de slag we kregen boterhammen mee omdat het ontbijt pas om 7.00 uur was en wij eerder weg wilde. Het zou super zwaar worden we waren gewaarschuwd, en we twijfelde zelfs om met de bus te gaan het zou 30 graden worden DUS.....!!! Maar we zette om 5.30 de wekker en konden de slaap niet te pakken krijgen mijn middenvoetsbeentje was overbelast na een tijdje  schravelen, heb ik aan een bandages toegegeven en daarna lekker geslapen. Met onze rugzak gepakt en onze boterham op zak gingen we om 6.15 zo zacht mogenlijk de deur uit toch te voet naar Lognrono onderweg het was nog schemerig maar de zon kwam al snel op een hele mooie morgen en ja, er waren flinke kuitenbijters bij tjonge tjonge ...! Maar het uitzicht maakte veel goed het was er prachtig weghebben van de natuur genoten veel wijngaarden verder waren de paden goed begaanbaar en om 9.15 liepen we Viana binnen en hebben koffie met een croissant op het plein bij de kerk het was er al aardig druk en rond tienen liepen we weer verder op naar Logrono 12 kilometer zowat het is smorgens toch niet zo warm geworden en het waaide behoorlijk, het laatste stuk vonden wij niet zo mooi veelal over verharde wegen en vooral langs de snelweg. Dit keer hadden wij gereserveerd in een hostel naast de karthedraal maar, het was daar niet goed begrepen en ze zaten vol, jammer. We hebben een hostel gevonden maar dat is niet zo gezellig als met meerdere pelgrims. Overegings vandaag misschien toch beter ik voel me niet zo lekker. Gaat goed komen, morgen regen we zullen zien. Groetjes en tot morgen beun camino.