Dag twintig 23 mei

23 mei 2017

Buenos dias allen, nadat dat wij gisteren de Montes de Oca omhoog en omlaag gelopen hadden, heerlijk gegeten en lekker geslapen hadden. Gingen wij vanmorgen om 7.00 uur op pad. Het viel ons al dagen op dat het erg druk was op de Camino vandaag in het bijzonder, het leek wel of iedereen om 7.00 uur wilde starten, mensen kwamen uit alle gaten en hoeken. We gingen vlug met de meute mee al na enkele honderden meters kwam het eerste probleem al, of over de weg of over de berg? Wij kozen voor de berg, en moesten naar 1078 meter de Matagrande op, leek ons niet zo moeilijk na  de klim van gisteren, maar het was een klim van ruim een uur over hobbel stobbel van keiën en geen pad te bekennen! Boven bij het aangekomen was ik er helemaal klaar mee mijn middenvoetsbeentje van bijde voeten deden pijn mijn knie deed het niet en Jos kon ook geen goed meer doen. Om 9.00 uur zaten we in Gardeñuela Riopico het was heerlijk weer en nadat we weer van start gegaan waren diende het volgende keuze probleem zich weer aan of over de weg of langs het vliegveld voor deze keer hadden we voor ons de juiste keuze gemaakt langs het vliegveld een goed begaanbaar pad na het vliegveld het volgende keuze moment of via de snelweg of door het industrieterrein naar Burgos, over alternatieve route wat dat inhield wisten wij niet, maar na overleg met medepelgrims hebben we de alternatieve route genomen. Dat was achteraf de beste keuze, vanaf het begin tot aan de kathedraal liepen door bos en park langs de rivier Arlanzòn lange tijd zijn we samen opgelopen met een vrouw uit Israël ze had een heel verhaal over haar drie kinderen en haar beroep als lerares voor speciaal onderwijs, zij had omslag genomen om de Camino te lopen. Jos heeft geprobeerd haar te overtuigen dat er toch geld verdiend moest worden. Mij maakte dat niet uit ik liep er maar een beetje achteraan. Toen ze zo'n beetje achter bleef, moest Jos in zijn beste Spaans aan drie Spanjaarden vragen waar wij moesten zijn. Hij wist dat natuurlijk al lang ( navigatie in zijn hand ) Om 13.30 kwamen we aan in ons hotel. Ik uitgeteld.  Een heerlijk bad deed wonderen. Morgen een rustdag Buen Camino!! Tot morgen.

1. Marian:
    23 mei 2017
    Volgens mij zijn jullie nu ongeveer op de helft. Veel succes verder.
  2. Jeroen Daniels:
    Geniet van de rustdag!! XXX
  3. Rinie en Wim:
    24 mei 2017
    Geniet lekker van jullie rustdag.Jullie hebben het echt verdiend..
    Lenie lief zijn voor Jos. xx
  4. Jolanda en Marcel:
    24 mei 2017
    Goed bezig hoor, door de reisverslagen, foto's en filmpjes zien we toch hoe jullie het beleven.
    Geniet van jullie rustdag in Burgos, dat zal jullie goed doen.
  5. Nora:
    24 mei 2017
    Fijn vandaag de rustdag het is jullie gegund Om morgen weer met frisse moed verder te gaan
  6. Griet:
    24 mei 2017
    Wat een geweldige foto`s. Dit is pas een belevenis. Ik hoop dat jullie het afmaken. Toi toi toi. Jullie zijn kanjers. groetjes Griet
  7. Ine Heijnen:
    Hallo,

Geniet van jullie vrije dag en niet te veel lopen in Burgos. Mooie foto's, genieten.
    Nog veel succes voor de volgende kilometers.
    Groetjes Ine