Dag achtien 21 mei

21 mei 2017

Buenos dias, nadat het gisteren helemaal fout ging met mijn blog, zal ik vandaag proberen goed mijn best te doen. Gisteren waren we in een geweldig goed verzorgde Alberges Bideluze in Castildelgado ,deze is nog niet zolang open in een dorpje waar niks loos is. Het avondeten was bijna culinair te noemen echt heel speciaal, jammer dat er niet veel mensen waren zij verdienen meer. Er was een meisje uit Colombia, een uit Duitsland wij en een echtpaar uit Australië " Melbourne " met een groot huis met vijf slaapkamers en drie badkamers en een zwembad de rest van hun bezittingen zal ik jullie besparen toch was het heel gezellig. Wat iets minder was de harde matrassen waarvan ik de hele nacht onrustig sliep. Vanmorgen om half zeven ontbijt, lekker. Vanuit Castildelgado naar Vivafranca Montes de Oca is ruim 22 km het was niet zo'n mooie weer maar om te wandelen prima. Het eerste stuk was enkele tientallen kilometers langs een autoweg is altijd minder, maar toen we na de eerste koffie in Belorado nadat we eerst een kerkje bezocht hadden, weer vertrokken op de voet gevolgd door de Australiërs werd het landschap vriendelijker en liepen we tussen het gele mosterdzaad en witte bloemen van de uitgestrekte erwten velden zover we konden kijken, heel mooi. Verder kwamen we vandaag door heel wat kleine dorpjes Tosantos , Villambistia en Espinosa del Camino waar de kerk in de rotsen is uitgeslagen, hij zit dus in de berg. Verder kwamen we nog door Monasterio de San Felice,  nog ee kilometer of 4 omhoog lopen vals plat noemen we dat kwamen we in Villafranca Monta de Oca. Daar hebben we vandaag​ heel lux een hotel genomen. Morgen gaan we de berg Montes de Oca op we moeten naar de 1100 meter hoogte waar we een tijdje blijven lopen, we zullen zien. Wij wensen jullie een fijne zondagavond​ en tot morgen.Buen Camino!

1. Ton Boonhof:
    21 mei 2017
    Wat een leuke foto van jullie.wij zitten me nu in die refuge.toevallig zeg.jullie gaan behoorlijk vlug zeg.wij liggen beetje achter op schema dus we bussen naar burgos en blijven daar een of twee nachten.zien wel en jullie misschien ook .lieve groet
  2. Ton Boonhof:
    21 mei 2017
    Ha lenie en jos. Wat een leuke foto van jullie.toevallig zijn we nu in de refuge waar jullie voorstaan in belorado.jullie gaan lekker vlug zeg.wij liggen a hter op schema dus bussen morgen een stukje naar burgos en blijven daar 1 of 2 dagen.lieve groet van ons
  3. Ger en Wies:
    21 mei 2017
    Wij vinden het knap wat jullie doen maar geniet vooral van de mooie momenten en vooral de prachtige uitzichten en heel veel wandelplezier gr. Wies en Ger
  4. Jeroen Daniels:
    Mooi xxx
  5. Math janssen:
    21 mei 2017
    Don Camillo nog niet gezien?
  6. Marian:
    21 mei 2017
    Ik ben benieuwd of de vele kerken die jullie bezoeken invloed heeft op het kerkbezoek in Heibloem!
  7. Marian:
    21 mei 2017
    Op vakantie bezoeken we altijd kerken en kroegen en dat heeft geen invloed op het aantal bezoeken elders als we niet op vakantie zijn. Groet Jos & Lenie
  8. Math en Els Janssen:
    22 mei 2017
    Hoi Lenie, zo te lezen heeft je val geen verdere consequenties gehad gelukkig! Geniet weer verder samen met Jos van jullie mooie avontuur, maar pas op voor geniepige drempeltjes...
  9. Jo en Riet:
    22 mei 2017
    Wat leuk en knap van jullie.
    Ga zo door dan genieten wij hier ook.