Dag zeven 5 september van Ponte De Lima naar Rubiães

5 september 2019 - Ponte De Lima, Portugal

Hallo allemaal, vandaag de berg van Jos !

Onze dag vandaag gaat er iets anders uitzien als vooraf gepland, Jos gaat alleen de berg op. 🌄 Omdat het vandaag weer zo warm wordt (33 graden🌞) heb ik besloten deze route niet te lopen omdat het zeker met deze temperatuur zeer zwaar is, en door de ervaring van andere pelgrims hebben we besloten dat ik dat beter niet kan doen. Ik heb maandag heb ik mijn lesje wel gehad. En een gewaarschuwd mens telt voor twee toch?

Dus Jos stapt na een klaargezet ontbijt en proviand voor de lunch, en van mij een dikke knuffel al even  na zessen  de deur uit, over zijn wandeling later meer.

Met een paar anderen pelgrims heb ik besloten om een taxi te nemen naar Rubiães daar is ons volgende hotel en daar wacht ik op Jos of hij op mij voor nu kruip ik nog even onder de wol en probeer nog even te slapen

Om 9.00 uur had ik heel luxe een royaal ontbijt de mevrouw van de B & B had wel heel erg haar best gedaan ze bleef een tijd met me praten en vertelde dat ze nog een huis buiten de stad hadden waar ze de meeste tijd van het jaar woonde. Zij vertelde dat ze professor aan de universiteit van Lima was in wetenschappen en cultuur en haar man was ook professor van economie.
Ze wachtte op mij tot ik klaar was met mijn ontbijt en bracht me daarna in de stad lief hé ?

Om haf elf zette ze mij af bij het hotel waar ik Sibille en haar dochter Sabine zal treffen ze komen uit het Schwarzwald. Sibille gaat met mij lekker de stad in en we slenteren door de straatjes en drinken wat op een terras.Het was druk en er was veel tumult zoals ik vertelde is er het hele weekend feest overal door de stad staan kermisattractie's daardoor is de stad niet zo mooi maar we genieten van onze koffie en kletsen gezellig over van alles en nog wat intussen app ik met Jos hoe het gaat hij vorderde gestaag  ik vertel  hem over de bosbranden  voor Valencia waar we morgen doorheen lopen om in de volgende stad Tui aan te komen en ja Jos weet van de brand en heeft er al foto's van gemaakt van de rook dan wel te verstaan. En hij weet ook al dat  vandaag alle pelgrims met de bus moesten gaan en morgen moeten we afwachten??

Jos was al voor 12.00  in het hotel van vandaag  Quinta das Leiras in Rubiães.

Jos verteld"  Toen hij vanmorgen vertrokken is, was het nog behoorlijk donker, het was even zoeken naar de route en hij is een smal pad opgelopen waarvan hij dacht dat dat de goede weg was toen hij de eerste gele pijl tegen kwam was hij daar zeker van, het was een prachtige omgeving met geweldige vergezichten en het bleef  stilaan omhoog gaan maar verrassend ook weer omlaag gaan om kwart over acht zat hij aan de koffie op zijn eerste rustplaats hij had toen al 8 km gelopen.Dat was nog voor de berg . Maar na de koffie was het geen wandelen meer maar een stevige klim en een flinke uitdaging. Hij sprak onderweg met verschillende mensen van allerlei afkomst. Boven op de top van de berg ruste iedereen uit Jos sprak met een Poolse man die al 30 jaar in Duitsland woont en helemaal gek van voetbal vooral van Schalke 04 zelfs boven in de berg was hij daar heel enthousiast over zeker over de Nederlandse voetballers die daar gespeeld hebben.Daarna nog een km 5 en om 11.45 liep hij in Rubiães naar zijn slaap plaats te zoeken een super voldaan gevoel en nu nog wachten op mij

Om twee uur hadden wij met 6 personen een taxi  vanuit Lima  die allemaal naar boven wilde vandaag hadden wij de luxe van een zwembad in onze herberg .

We hebben de hele middag met een drankje  aan of in het zwembad gehangen s avonds gezellig samen met veel pelgrims gegeten kei fijne dag gehad.

Tot morgen Beun Camino.

1. Els boonhof:
    5 september 2019
    Toch weer super zo,n dag toch? Verstandige beslissing denk ik Lenie. Geniet verder 🤗🍹👍😎🍷slaap lekker en morgen gezond weer op.
  2. Math en Els Janssen:
    6 september 2019
    Jammer, maar heel verstandig, en je hebt er toch een fijne dag met weer andere leuke herinneringen van gemaakt. Je bent er toch.. Geniet ze!!!
  3. M.Hendrix:
    6 september 2019
    Jammer dat je niet met Jos mee kon maar je hebt een heel verstandige beslissing genomen. Nog Héél veel plezier en succes samen. XXX
  4. Tiny en Henk:
    6 september 2019
    Hallo Leny en Jos,eindelijk heb ik jullie te pakken,he he.
    ik sluit me volledig aan bij Marlou!! zo is de dag toch nog heel mooi geworden.pas goed op jullie zelf maar daar vertrouwen wij wel op.
    lieve groet Henk en Tiny.ik hou ff oude e-mail adres aan