Dag zes 4 september van Casa de Valinhas naar Ponte de Lima

4 september 2019 - Ponte De Lima, Portugal

Hallo,  laat de boeren maar dorsen.

Ondanks een gezellige avond gisteren zijn we vanmorgen weer vroeg gestart. Zonder ontbijt dat wel, maar gisteren bij het avondeten heb ik 2 broodjes meegesmokkeld en die hebben we eerst gegeten vanmorgen

Om half zeven liepen we een zandpad omhoog en dat ging prima ( Els en Rinie fijn dat jullie zo bezorgd zijn 👍😘)

onze tocht voor vandaag is zo'n 16 km korte route even rustig aan

een prachtige wandeling met vergezichten tussen de wijnranken en fruitbomen je kunt niet allemaal proeven, we liepen langs hellingen en langs rotswanden waar jasmijn en wilde petunia's bloeiden het rook er geweldig we liepen op een keienpad wat goed te belopen was.

Hier oogsten de boeren of boerinnen de mais met de hand en halen de mais dan van het land met de tractor gezellig met z’n allen, ze halen de mais van de kolven leggen ze dan op het erf te drogen in de zon zie foto’s.

Om half tien zaten we aan ons ontbijt en waren we over de helft de Braziliaanse acteur Emilio Orciello Netto en een Duits echtpaar Heidi en Bernd en nog een paar anderen waar ik de naam niet van weet iedereen was al op de been, ja logisch het wordt weer heet.

Geen enkele kerk waar wíj langs lopen is open ( voor een stempel en een kaars ) rond half twaalf wandelde door een mooie alee met oude bomen de stad Ponte de Lima binnen wat een leuke plaats we drinken er koffie en lopen dan verder naar onze B&B die ligt nog 2 km verder net buiten de stad.

Even douche uitrusten en dan lopen  we naar het centrum waar vandaag een groot festival begint vavavond om 22.00 uur is er een groot vuurwerk (als ze ons maar niet  wakker houden 😂🤣) morgenvroeg gaan we de berg op zo'n 400 meters klimmen dus dat is weer vroeg beginnen 🚶‍♂️🚶‍♀️ de route voor morgen is 17 km lang.

Nog een fijne avond allemaal en de groetjes vanuit Portugal 🌄 Buen Camino.

AD2ED77E-3934-4DEF-B1C6-53B80DFE9D217AD8F1D0-01F9-4E78-A416-A57212A44ABF66F9D503-3E0F-4963-A17E-CCB0264267633BFF095D-8E21-40B2-81D2-E449A2B38A7147781746-E543-4B75-9905-A4E6910CE9243CB9A5D1-0C03-44E7-B90F-A91D097B15C442648623-B3D2-41A2-BC8C-F9826297E53239B8ACD7-09CD-47F4-BA39-469663AD7AF9CD31E76B-0A0A-4F3F-ABED-0D8D800FA058

1. Patty Van lier:
    4 september 2019
    Welkom feesje. Extra kadootje.
  2. Els boonhof:
    4 september 2019
    Ja mensen vanavond vroeg naar bed want morgen wordt het een prachtig en pittig dagje. Ik geniet en lijdt (ha ha)met jullie mee. Veel plezier vanavond in dat super gezellige stadje en niet teveel......
    .🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷😋😋
  3. Manuela Verstegen:
    4 september 2019
    geweldig om edere te lezen wat gea allemaol mit maakt, geniet van de sjoene avunj! tot murge weer
  4. Rinie en Wim:
    4 september 2019
    Fijn om te horen dat het goed gaat.
    Ben trots op jullie.
    Veel plezier.
  5. Jeroen Daniels:
    4 september 2019
    Ik geniet weer elke dag van de verhalen en de foto’s heerlijk om met jullie mee te lopen zo😊💋
  6. Rien en Jo:
    4 september 2019
    Dit verslag was extra vroeg binnen en omdat we er zo naar uitkijken hebben we het al geopend tijdens onze "kroegentocht" vanmiddag waarbij we nat geworden zijn tot op ons velletje. Wat een belevenis alweer en het blijft bewonderenswaardig wat jullie aangaan en meemaken! KNAP!
    Geniet nog van de avond en voor straks: "boa noite"!
  7. Ger en Thea:
    Hoi Jos en Lenie,
    Sjoeën dat we weer mee mogen lopen op jullie camino. Wat hebben jullie weer mooie verhalen. Verhalen waarvan mij de voeten gaan jeuken. Geniet van alles, ook al zit het soms tegen. Oplossingen dienen zich zich altijd wel aan. Thea gaat morgen onder het mes voor een nieuwe knie en ik hoop volgend jaar weer samen met haar een klein caminootje te kunnen gaan lopen. Voor jullie veel succes en buen camino.
  8. Ger en Wies:
    5 september 2019
    Hoi Jos en Lenie.
    Wat een prachtige en avontuurlijke reis. Jullie hebben toch wel even mee gefeest hè. Veel succes komende dagen.