Dag vier 2 september van Apulia naar Barcelos,

2 september 2019 - Barcelos, Portugal

Politie 112 😰!!!

Vanmorgen vroeg uit de veren lekker geslapen en om 7.00 uur ontbijt er zaten twee Amerikanen ook al aan het ontbijt , zij liepen de kustroute de vrouw van een van de mannen had die in 15 dagen gelopen en hij wilde het dus in 14 dagen gaan doen ( succes ) weer hebben we onze lunch mee gekregen super, we lopen dit keer naar het binnenland de Centrale Camino en we stappen om 7.30 uur goedgemutst de straat op we gaan vandaag (16.5 km maar het werden  toch weer 19 km )
Maar daarover straks meer, 16.5 km was prima omdat de temperatuur flink op zou lopen zo’n 31 graden dus….!! 🥵
Mijn rugzak zit prima dankzij de Israëliër van gisteren hij was de rugzak specialist helemaal top.
Het was een jonge mooie Israëliër die mijn rugzak op maat maakte 💁‍♀️en ik liet het gebeuren natuurlijk dat snappen jullie wel.
Maar nu terug naar vandaag, vandaag moesten we een andere route lopen omdat we wisselde van de kustroute naar de Centrale Route. Daardoor moesten we de route dus zelf uitzoeken,  en we dachten dat we van de bevolking veel commentaar op zouden krijgen en ja dat was ook zo iedereen wide ons helpen de goede richting te gaan 👫😀
We liepen het dorp uit en zagen in een van de kleine straatjes een mooi kerkje waar we even gingen kijken toen we terug wilde gaan kwam er een dame die dacht ook dat we verkeert liepen maar Jos heeft de navigatie op zijn telefoon ons kan niks gebeuren maar zij dacht dat het toch echt niet goed zou gaan, en naar wij dachten volledig overbodig haalde ze haar man er nog bij omdat hij goed Duits spreekt en hij verzekerde ons rechtsaf en dan 15 km rechtdoor, echt niet moeilijk dus we zijden obrigado en maakte ons uit de voeten de gewezen weg op rechts en dan KOMT ER EEN SPLITSING wat nu…. !!! ( Jos heeft zijn navigatie geen paniek ) hij zegt links en ik ga dan ook links natuurlijk. Een mooi pad niks mis mee we praten over de omgeving en over de mensen die hier super lief en behulpzaam zijn, en zo slecht hebben ze het hier niet denken wij, grote huizen tussen de wijnranken maar dan opeens denkt Jos dat we de verkeerde richting genomen hebben de navigator 📞 dus we gaan het hele stuk weerom . Zo  2.5 km voor niets gelopen en nu gaan we dus de provinciale op waar we nog aan onze route moesten beginnen  maakt niks uit we zitten goed in de benen vandaag appeltje eitje zullen we maar zeggen we wandelen stevig door maar het is een gevaarlijke weg de auto’s zoesden  aan ons voorbij als er een andere weg was geweest hadden we die genomen. Het werd warmer en warmer en nergens schaduw ergens waar twee stoeltjes wel in de schaduw stonden hebben we onze lunch genomen en even uitgepuft
Nog twee uur lopen in die hitte, met al die auto’s om ons heen ik was al helemaal totaal los zoals je dat noemt er kwam opeens een vrouw met een fles koel water en vroeg of we water wilde maar we hadden natuurlijk voor genoeg water gezorgd maar daar wilde ze niet van weten ze pakte mijn Camelbak en schonk hem vol fris water en ook die van Jos ze kuste ons en we liepen weer verder.
we moeten nog een heel stuk. Na anderhalf uur lopen of nog iets langer kwamen we bij een splitsing van wegen…,  maar dat waren autowegen daar mochten we niet op lopen we hebben nagevraagd en moesten eronderdoor een beetje verwarrend was het wel. Ik was ziek van de hitte en ging onder het viaduct waar we onderdoor moeste  op de vangrail zitten en was bevangen van de hitte, zo zie je maar weer niet altijd gemakkelijk het werd mij zwart voor mijn ogen. Wonder boven wonder kwam er een politie autootje met een vriendelijke agente en ze vroeg ons of alles oké was? Jos zei het is niet goed met mij

n vrouw en dat was ook zo, ze vroeg waar we naartoe moesten en Jos zei dat we nog 1.5 km moesten lopen tot ons slaapadres, waarop zij vroeg of ze ons mee mocht nemen. En ja dat vonden wij helemaal prima. Maak jullie niet ongerust na een koele duche en een glaasje sap was alles weer goed, leuke kamer met airco 👍🏻🤣 en echt lieve mensen !

Zo nu lekker slapen morgen 20 km  ??
Buen Camino en tot morgen.
En ja Els wij zijn i.d.d. Geen 25 meer en kunnen het ook niet meer omdraaien 😂🤣

0A0F4629-9561-487F-AFA2-4705742FCB7A

DC5FF628-CCAA-4853-AB44-9AC3A71C20B3

0C537362-52C6-4AC5-815D-E72C3F3C4D5E9FC8F306-5375-48FD-A352-F10C9503041AC8AB3BF3-6F71-4856-BA90-1B614028F4D0

1. Els boonhof:
    2 september 2019
    Ha lieve mensen . Wat een dag weer zeg.tjonge tjonge . Ik word al moe als ik het lees. Maar 👍👏👏👏👏👏 dik applaus weer voor vandaag. Jullie zien we zitten gewoon op jullie verslag te wachten.rust lekker uit slaap lekker 😴😴😴
  2. Jeroen Daniels:
    3 september 2019
    Doe je wel beetje voorzichtig 😬❤️
  3. Susanne Heesen:
    3 september 2019
    Hoi Lenie en Jos,
    Wat een avonturen alweer op een paar dagen! Ik hoop dat jullie lekker geslapen hebben en uitgerust weer kunnen beginnen vandaag! Succes!
  4. Martin Luijten:
    4 september 2019
    Helena en Jos,
    Wij volgen jullie reisverhaal cq jullie reisavontuur en zijn blij dat alles toch weer op zijn pootjes terecht komt. Leuke foto's en mooie verslagen. Goedeen veilige voortzeting van jullie bedevaart.
    Martin en Marlies.