Dag zesenveertig Juni

Buenos Diaz,
Vandaag een korte route van Melide naar Arzùra dat is zo'n 15 kilometer. Vaderdag vandaag!!!
Met een donut op en een flesje sinaasappelsap moeten de eerste vijf km lukken, omdat het zo heet wordt vandaag gaan we om half zeven al weg het is al warm de vesten kunnen in de tas blijven.
Eerst door het dorp, gisteren was hier een feest en de laatste feestgangers gaan naar huis als wij weg gaan.
Aan de kerk is het versierd er liggen tapijten gemaakt van steentjes, heel mooi er staat bewaking bij de kerk.
Zeker een of ander kerkelijk feest.
En dan gaan we even het kerkje binnen verder langs de kerk omhoog een breed grindpad, omhoog en omhoog!

We lopen door bosgebied en ruiken de heerlijke geur van de ukaliptus bomen. Wat een geweldige bomen zijn dat.
Deze had ik hier niet verwacht ze komen uit Australië en omliggende landen, er zijn wel 600 soorten van.
Ze worden in tropische landen aangeplant en worden gebruikt voor papier en brandhout het zijn snelle groeiers.
In Europa worden ze normaal in het  Middellandse zee gebied gepland maar ook aan de westkust van Engeland en Schotland kunnen ze overleven, ze overheersen enorm het zijn geweldige bossen.
Ik vind het jammer als we het bos door zijn. Het is geen gemakkelijke wandeling vandaag, veel bergop en bergaf.
We komen in Casteñeda in een heel verzorgd restaurant hebben we ontbijt. Er zijn wel wat mensen die we iedere dag zien maar nog niet zoveel, evengoed is het voor ons druk op de Camino.

Verder maar dan, en tot mijn verrassing gaan we weer door het bos we hebben daar van genoten. Overal ukaliptus bomen het was er mooi en koel, het was zeker een wandeling die de moeite waard was, en zeker niet de makkelijkste.
En voor het heel heet wordt zijn we in het hotel in Arzúra gelukkig!!
En en verder nog niet van de plaats gekomen

Het was een prachtige wandeling tot morgen.
Beun Camino.

1. Rinie en Wim:
    18 juni 2017
    Fijn dat jullie vandaag zo vroeg zijn. Hoeft Rinie tenminste niet tig keer voor niets in te loggen. Super route door het bos; wel fijn bij die hoge temperaturen.
    Wat betreft het weer zijn we solidair vandaag. Nu nog 28 graden.
    Succes met het genietend afzien de laatste dagen.
    Wim
  2. Hannie:
    18 juni 2017
    ja lenie het is een kerkelijke feestdag sacramentsdag net zo als hier denk ik
    mooie versiering inderdaad,voor morgen succes gewenst.
    Hannie
  3. Lies en Wiel:
    18 juni 2017
    Weer een mooi verhaal wij genieten er van, nu lekker rusten en morgen weer fris en fruitig aan de wandel. Geniet nog van de laatste dagen kanjers zijn jullie,dat kan ik niet vaak genoeg zeggen beun camino zoals jullie zeggen,en liefs en xxjes van ons.
  4. Jeroen Daniels:
    18 juni 2017
    Nog 2 xxx love you toppers!!
  5. Tiny en Henk:
    18 juni 2017
    Geniet van de avond,tot morgen jongelui!
  6. Ger en Wies:
    18 juni 2017
    Geniet er nog van want donderdag zijn jullie weer thuis ik vind het knap wat jullie gedaan hebben tot op de heibloem of ergens anders
  7. Jolanda en Marcel:
    19 juni 2017
    Fantastisch te horen hoe jullie het vol houden. Respect. En ontzettend leuk om weer elke dag mee te lezen over jullie reis. Nog even en dan zijn jullie op de eindbestemming! Het komt nu wel erg dichtbij.