Dag vijftien 18 mei

18 mei 2017

Hola volgers, vanmorgen na een goede nachtrust zijn we om half zeven in de stad een ontbijt gaan eten, we zaten goed en wel en toen kwamen onze camonovrienden Els en Ton al voorbij en riepen ons goedemorgen, en snelde voort. Wij aten ons ontbijt en volgde hun. We liepen wel bijna een uur voordat we de stad uit waren, wat een mooie stad Logrono en groot echt wel! Maar intussen ging het regenen en kwamen de poncho's van pas, aan de rand van de stad zat een oude heer met een kraampje met fruit en koekjes en snoep en noem maar op, je kon hem een vrijwillige bijdrage geven en dat deden we dus. We gingen voort het park hield niet op, zo mooi Jos heeft er eekhoorntjes gefotografeerd erg leuk. Boven op de berg ging het echt heel erg regenen en eigenlijk moesten we de gamachen aan maar ja, die zaten veilig droog in de rugzak, omdat ik ze al twee keer verloren had, toevallig hebben Els en Ton ze zelfs een keer op straat gevonden. Nu stond het water in mijn schoenen en sliepte mijn voeten in het water. We sleepte ons verder voort opper monnik Jos voorop en zuster Lenie volgde zeiknat zijn we geworden. In het dorpje Navarete hebben we de lunch gebruikt en onze sokken verwisseld voor droge sokken. En weer verder, nog zeven kilometer, voor de mooie natuur hebben we weinig oog vandaag, het enige wat mij opvalt zijn de blauwe korenbloemen die ijverig de bloemknoppen boven het onkruid uit steken die hadden we nog niet gezien. We lopen over paden en veldwegen waar het water over omlaag stroomd. En dan komt Ventosa in zicht eindelijk, de alberges en daar wacht ons de akela aan een tafeltje om ons in te schrijven. En de dochter van haar wees ons de bedden toe. Het leek wel een kazerne, maar het sanitair was prima. Toen we ons geïnstalleerd hadden kwamen Els en Ton er ook weer aan en waren we weer compleet, dat maakt veel goed. Vanavond samen paella eten en op tijd naar bed  tot morgen Beun Camino.