Dag vijfenveertig 17 Juni

17 juni 2017

Hola volgers, Vandaag 20 km, we beginnen vroeg om 6.30 uur gelijk bergop en op een verhard weggetje, het is vanmorgen niet koud 16 graden al, maar behoorlijk het is mistig veel auto's komen hier niet maar het is wel uitkijken geblazen. We gaan van Lestedo naar Melide en komen door nog heel wat dorpjes het eerste ligt op 5 km afstand daar kunnen we naar de koffie.
We gaan van de weg naar een landweg het is een geweldige omgeving.
Maar heel mistig we lopen door ongelooflijk bossen met hoge loofbomen waar overal klimop tegenop groeit. Dan weer heide velden en landwegen met groene weide waar koeien grazen. En voor we in Palas de Rei aan de koffie gaan, zien we de mist wegtrekken het is dan 7.30 uur ,we stappen in de bar binnen en daar zitten warempel een Nederlands gezin
Vader moeder en twee van hun dochters, goh wat leuk wij zagen nog niet veel Nederlanders, de dochters waren voor een weekendje overgekomen. Dan stapt er nog een moeder met haar dochter binnen en ook Nederlandse, na een praatje moeten we weer verder.

We bezoeken de kerk even ,om een kaarsje aan te steken en een stempel halen, boor op onze Pelgrimspas
" Credencial del Peregrino " Met behulp van deze kaart die men onderweg kan laten afstempelen kan bij aankomst in Santiago aangetoond worden dat men voldoende afstand heeft afgelegd om een oorkonde te verkrijgen de zogeheten " Compostela" dat even ter zijde.

En dan zijn we om half negen weer onderweg, de zon schijnt en er staat een heerlijk windje.
Op een gegeven moment horen we het Nederlandse echtpaar aankomen ze blijven nog even praten ze komen van Nijmegen en hebben vier dochters. De jongste en de oudste zijn gisteren aangekomen, dat is toch even leuk , hun lopen al vanaf Maastricht. Ze liepen eerst het Pieterpad en dat stopt in Maastricht vandaar. Ze willen dat in 100 dagen doen maar zijn dinsdag klaar in 95 dagen, knap hè ? Hij draagt een kniebrace en ik vraag ernaar hij had last in zijn knie en toen er is zijn meniscus weggehaald, maar het bleek artrose te zijn en de dokter heeft hem een brace aangemeten.
Ik snap hem, hij zegt wij lopen hier toch maar !!!!
Ze geven de Camino groet en weg zijn ze.

Ondeweg ontmoeten we een Duitse mevrouw, we hadden al van haar gehoord via onze Camino vrienden, Jos maakte een praatje met haar ze is 81 jaar oud en heeft de camino al vaker gelopen deze keer was ze onderweg met haar rollator, ze wilde nog een keer te voet in Santiago aankomen. Ze wil graag 10 kilometer per dag lopen, en vandaag zelfs 15 omdat ze in Melide wil overnachten. Toch bijzonder !!

Nog een glaasje fris in Casanova, en een praatje met de Nederlandse moeder en de dochter van de bar vanmorgen
En dan nog zeven kilometer lopen het is stilaan warm aan het worden 28 graden al, even doorzetten dus.
In Melide aangekomen zijn we aangenaam verrast een heel leuk hotel met hele aardige mensen, mooi verblijf.
Een salade en een lekker biertje en radler als lunch, en dan heerlijk in het bad.

Tot morgen lieve groetjes en.
Buen Camino.

1. M.Hendrix:
    Tot morgen .
    Badder ze en slaap lekker
  2. Rinie en Wim:
    Alweer een bad (bubbel).
    Volgens mij gaat het goed, jullie ruiken de stal.
    Op naar de laatste km...TOP
  3. Karin Thommassen:
    17 juni 2017
    Hoewel ik bijna nooit reageer, volg ik volg iedere dag met plezier jullie verhaal over jullie tocht. Jullie zijn er bijna, wat een geweldige prestatie en een ervaring ?
    Ik wens jullie nog veel goede km !
  4. Jeroen Daniels:
    18 juni 2017
    En dat zijn mijn papa en mama, Trots!! XXX
  5. Martin en Marlies:
    18 juni 2017
    Na onze tuinenvakantie in Engeland zijn we weer ijverig aan het lezen gegaan in jullie reisverslag. Geweldig en leuk ! Moet het einddoel in precies 50 dagen gehaald worden ?
    De fantastische foto series gaan zeker de gespreksstof worden voor de komende jaren.
    Veel succes met de laatste loodjes en tot spoedig weerzien oppe Heibloem.
    Groetjes, Martin en Marlies.